بازدید روزانه ۱۰۰۰ گردشگر از تالاب بین‌المللی شادگان

خورنا: فرماندار شادگان از استقرار و خدمت‌رسانی ایستگاه گردشگری تالاب بین‌المللی این منطقه به منظور بازدید مسافران و مهمانان نوروزی خبر داد.

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: تالاب بین‌المللی شادگان جزء ۱۸ تالاب بین‌المللی ثبت شده جهان بوده و یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در خوزستان در عرصه طبیعی است.

*تالاب شادگان زیستگاه پرندگان مهاجر

وی افزود: این تالاب با اکوسیستم منحصر به فرد خود سبب پیدایش پوشش گیاهی ویژه‌ای در جنوب خوزستان شده به طوری که این محل تبدیل به زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی مهاجری که در فصل پاییز از کانادا، سیبری و شمال اروپا به این منطقه می‌آیند، شده است.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه تالاب بین‌المللی شادگان هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال نیز در ایام نوروز برای بازدید مسافران و مهمانان داخلی و خارجی، محل تالاب با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های ویژه آماده خدمت‌رسانی به عموم است.

*استقرار ایستگاه گردشگری در تالاب شادگان

وی در ادامه از استقرار ایستگاه گردشگری تالاب شادگان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این ایستگاه در قالب دو سایت روستای صراخیه و جزیره واقع در تالاب به منظور معرفی موقعیت جغرافیایی، استراتژیک، اقتصادی و گردشگری تالاب راه‌اندازی شده است.

فیوضی بیان کرد: اسکان شبانه‌روزی مسافران نوروزی گردشگری در تالاب و استفاده از قایق برای تردد و راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و شیلات از جمله فعالیت‌های این ایستگاه‌ها است.

*بازدید روزانه ۱۰۰۰ گردشگر از تالاب شادگان

وی با اشاره به اینکه اینکه این ایستگاه از ابتدای سال جدید راه‌اندازی شده، افزود: به طور متوسط روزانه یک هزار گردشگر و مسافر نوروزی از این تالاب بین المللی بازدید می‌کنند.

*تالاب شادگان پناهگاه حیات وحش

فرماندار شادگان بیان کرد: این تالاب در جنوب استان خوزستان واقع شده و دارای وسعتی بالغ بر ۴۰۰ هزار هکتار است که ۳۲۷ هزار هکتار آن به عنوان پناهگاه حیات وحش تعیین شده است.