گزارشی از مشکلات آبشارهای آرپناه در لالی/ بیاییم به گونه ای دیگر با طبیعت رفتار کنیم +تصاویر

در گزارشی که از مجموعه زیبای آبشارهای آرپناه تهیه کرده ایم شاهد برخی از برخوردها و استفاده های نادرست گردشگران از طبیعت بوه ایم که به نظر می رسد اگر با ایجاد فرهنگ مناسب گردشگری درطبیعت اصلاح نشود موجب بروز تهدیدی برای این مکان توریستی و پر بازدید در شهرستان شود .

به گزارش لالی نیوز یکی از مشکلات اصلی اماکن، محل‌های تفریحی، گردشگری و توریستی در بیشتر شهر‌ها آلودگی زباله است. در این میان شهرهایی که به واسطه نعمت‌های خدادادی و شرایط اقلیمی مناسب دارای اماکن تفریحی و اکوتوریستی مناسب هستند بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.

یکی از نقاط طبیعی و جاذبه‌های اکوتوریستی مهم در شهرستان لالی آبشارهای آرپناه است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر لالی واقع شده است.

آبشارهای آرپناه ، مجموعه ای از آبشارهای طبیعی است که شامل مناظر دیدنی از ریزش آب در چندین نقطه بوده که هرساله و در تمام فصول بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند که متاسفانه در این میان سهم این آبشار از حضور مردم، حجم فراوانی از زباله‌ها در این مکان تفریحی است.

باید عنوان کرد ادامه روند برخورد نامناسب گردشگران با طبیعت و وجود زباله‌ها در این محل علاوه بر تغییر سیمای طبیعی آبشار، باعث آلوده شدن منابع آب و خاک این منطقه نیز خواهد شد.

هم اکنون تنها سرویس‌های خدمات‌رسانی توسط بخش خصوصی و صاحب زمینی بوده که در جوار این آبشار قرار گرفته است و باید گفت بدن کمک و همیاری مردم و بازدیدکنندگان از این منطقه گردشگری معضل زباله های محیطی حل نخواهد شد چرا که با وجود مشاهده وسایل جمع آوری زباله ها در این سایت گردشگری اما باز شاهد ریختن زباله های بسیاری در دره رودخانه و در جوار این آبشارها از سوی برخی از مردم هستیم .

به نظر می رسد عدم مدیریت اماکن تفریحی توسط نهادهای دولتی، آلوده شدن سیمای طبیعی این اماکن با زباله‌ها، رفتار نادرست برخی از گردشگران با طبیعت از مهم‌ترین مشکلاتی است که ظرفیت بالقوه اماکن گردشگری را دچار اختلال و آسیب کرده است .

تصاویر زیر در تاریخ ۷ مرداد ۹۳ گرفته شده است

.

.

.

.

.