تشکیل ستاد اسکان نوروزی در هندیجان

خورنا: رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان از تشکیل ستاد اسکان میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در این شهرستان خبر داد.

خسرو حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: ستاد اسکان میهمانان نوروزی شهرستان هندیجان به منظور رفاه حال مسافران نوروزی که در ایام تعطیلات نوروز به استان خوزستان و به ویژه بندر هندیجان سفر می‌کنند و همچنین پذیرایی و استقبال از آنها ستاد اسکان نوروزی در شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: برای اسکان این میهمانان تعداد ۱۸ مدرسه با تمام امکانات به طور شبانه‌روزی در اختیار کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی و همچنین فرهنگیانی که به هندیجان سفر خواهند کرد قرار می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان خاطرنشان کرد: هندیجان به عنوان یکی از بنادر جنوبی استان خوزستان، همواره دارای پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی بوده که از جمله آنها می‌توان به اسکله تجاری بندر سجافی ، اسکله صیادی بندر بحرکان و همچنین سواحل زیبای رودخانه زهره اشاره کرد.

حیاتی در خصوص سواحل این رودخانه تصریح کرد: رودخانه زهره هندیجان را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده‌است که این خود جاذبه‌ای بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: سواحل زیبای حاشیه خلیج‌فارس با ۹۳ کیلومتر طول و همچنین جاذبه‌های گردشگری و توریستی روستای دهنو نیز از دیگر مواردی است که بر زیبایی چشم‌اندازهای شهرستان هندیجان می‌افزاید.

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان با اشاره به جاذبه‌های مذهبی این شهرستان اظهار کرد: در هندیجان آرامگاه‌های مذهبی متعددی وجود دارد که می‌توان از بین آنها به امام‌زاده عبدالله یکی از فرزندان امام محمدباقر(ع)، امام‌زاده میررحمان، میرحسن و میرنعمان اشاره کرد که هر ساله شاهد تعداد زیادی از زائران این اماکن مذهبی هستیم.

حیاتی افزود: هموطنان ما از سراسر کشور هر سال به بندر هندیجان سفر کرده و در هنگام عزیمت سوغاتی‌های متنوعی از جمله ماهی و میگو به همراه خود می‌برند.

وی در پایان با بیان اینکه مردم هندیجان مردمی خونگرم هستند گفت: در این شهرستان مردم از قومیت‌های مختلفی در کنار هم زندگی می‌کنند که به خونگرمی و مهمان‌نوازی شهره هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *