ورود کاندیداهای جریان اصولگرا به مجلس/ آبادان و بهبهان در انتظار دور دوم

خورنا: در حوزه‌های انتخابیه جنوب خوزستان همه کاندیداهای جریان اصولگرایی توانستند به مجلس راه ‌یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور گسترده و با شکوه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و مردم ولایت‌مدار خوزستان به پایان رسید.

انتخاباتی با شکوهی که نشان داد مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی هرگز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تنها نگذاشته و در راه اعتلای آن از هیچ تلاش و کوشش دریغ نخواهند کرد.

در انتخابات حوزه‌های جنوب خوزستان بیش از ۵۳ نامزد انتخاباتی برای کسب هفت کرسی مجلس به رقابت پرداختند.

* حوزه انتخابیه خرمشهر با ۱۱ نامزد انتخاباتی

در حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر ۱۰ مرد و یک نفر زن در عرصه انتخابات به رقابت پرداختند.

در این حوزه انتخابیه با پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه شهرستان خرمشهر، عبدالله سامری (کاندیدای طیف جریان اصولگرا و رزمندگان دوران دفاع مقدس) به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه معرفی شد.

بر همین اساس عبدالله سامری با کسب ۲۶ هزار رأی موفق به کسب بیشترین آرای مأخوذه شد و به عنوان نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر وارد بهارستان شد.

همچنین یونس محمدی با ۱۴ هزار رأی، دوم و صالح سواریان با کسب بالغ بر ۹ هزار رأی در جایگاه سوم قرار گرفت.

* حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار با ۱۴ نامزد انتخاباتی

پس از شمارش آرا، جواد سعدون‌زاده (کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان) با کسب ۲۷ هزار و  ۵۳۸رأی مردم به‌عنوان پیروز میدان انتخابات در آبادان برای کرسی‌نشینی به مجلس راه یافت و وارد بهارستان نهم شد.

اما ۴ نامزد انتخاباتی به ترتیب محمدسعید انصاری (کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان)  با ۲۴ هزار  و ۷۹۲ رای، سیدحسین دهدشتی با ۲۴ هزار و ۵۱۰ رای، غلامرضا شرفی (کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان) با ۲۱ هزار و ۱۲۵ رای و جلیل مختار با ۲۰ هزار و ۶۲۶ رای  وارد مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

مردم این شهرستان در انتظار دور دوم این انتخابات و مشخص شدن دو نماینده دیگر خود در آبادان هستند.

**حوزه انتخابیه شادگان با ۵ نامزد انتخاباتی

عبدالله تمیمی (کاندیدای طیف جریان اصولگرایی) به‌عنوان نماینده مردم منتخب و برگزیده این شهرستان معرفی شد.

در این حوزه انتخابیه عبدالله تمیمی با کسب ۲۲ هزار رأی رده نخست را به دست آورد و به عنوان نماینده مردم شادگان وارد مجلس شورای اسلامی شد.

همچنین هاشم خنفری پورجعفری با ۲۱ هزار رأی و با اختلافی نزدیک دوم شد و امکان حضور در ساختمان بهارستان را به دست نیاورد.

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده فعلی این شهرستان با کسب ۱۸ هزار رأی در جایگاه سوم قرار گرفت و با ساختمان مجلس برای دوره نهم خداحافظی کرد.

* حوزه انتخابیه ماهشهر، بندر امام، هندیجان و امیدیه ۱۲ نامزد انتخاباتی

حبیب آقاجری (کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان) با رأی ۴۳ هزار و ۱۰۲ هزار نفری نماینده برگزیده مردم در ماهشهر شد.

نماینده برگزیده مردم در این منطقه ۳۰ درصد آرای شهرستان را کسب کرده است.

اما بعد از برگزیده اصلی و نهایی مردم، به ترتیب محمد آقاجری با کسب ۲۶ هزار و ۳۱۱ رأی، ۱۸ درصد آرا و شمس‌الله جشنی با ۲۵ هزار و ۱۵۴ رأی، ۱۸ درصد آرای شهرستان را از آن خود کردند.

علی دژمان نیز با ۱۸ هزار و ۷۵۰ رأی، ۱۳ درصد و محمد بزرگمهر با ۱۳ هزار و ۶۴۳ رأی نیز ۱۰ درصد آرای شهرستان را به خود اختصاص داده و شانس کرسی‌نشینی در مجلس را از دست دادند.

همچنین غلامعباس حیدری باغ بادرانی با ۱۰ هزار و ۲۶۳ رأی، هفت درصد و برزو مرادی با دو هزار و ۶۳۴ رأی، دو درصد آرای منطقه را به خود اختصاص داده‌اند.

علی‌اکبر عباس لارکی با یک‌هزار و ۴۰۲ رأی یک درصد و سیدعباس صفرپور گل اسپیدی با یک‌هزار و ۳۳۳ رأی نیز یک درصد آرای شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

عبدالصاحب حسنی‌نژاد نیز با کمترین رأی ۵۵۰ نفری، درصدی از آرای شهرستان را به خود اختصاص نداده است.

کل آرای مأخوذه در این منطقه ۱۵۴ هزار و ۹۳۴ رأی بوده که از این میزان ۱۴۳ هزار و ۱۹۷ رأی صحیح اعلام شده است.

* حوزه انتخابی بهبهان با ۱۲ نامزد انتخاباتی

انتخابات بهبهان با پایان یافتن و شمارش آرا به مرحله دوم کشیده شد.

عزیز‌الله سالاری با ۱۴ هزار و ۷۷۹ رأی و محمدباقر شریعتی با ۱۲ هزار و ۵۷۷ رأی برای رقابت در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین حسن کریمی با ۱۲ هزار و ۹۹ رأی و سیدسعید میری با ۱۰ هزار و ۶۳۸ رأی، شانس کرسی‌نشینی در مجلس این دوره را از دست دادند.

هاشم سیدی نیز با ۸ هزار و ۸۶۴ رأی، ابوالحسن غلامی پور با ۶ هزار و ۷۹۴ رأی، بابلی بهمئی با ۶ هزار و ۴۶۹ رأی، فریدون قنواتی با ۴ هزار و ۵۰۷ رأی و اشتری لرکی نیز با ۴ هزار و ۴۱۴ رأی شانس راهیابی به بهارستان را از دست دادند.

همچنین جمال مدرسی با ۲ هزار و ۶۴ رأی، پرویز بهمئی با یک‌هزار و ۶۵۶ رأی و حمید مصدر با ۲۶۴ رأی از دور رقابت برای حضور در مجلس این دوره حذف شدند.

تعداد واجدین شرایط در این منطقه ۱۲۸ هزار بوده که از این تعداد ۸۵ هزار و ۱۴۵ نفر مجموع رأی‌دهندگان در این شهرستان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *