حمله وحشیانه به گردشگران در شمال

روزنامه ايران: سه مرد مأمورنما با حمله به تور دوچرخه سواري در حوالي نوشهر به سرقت خشونت‌آميزي دست زدند.

تور طبيعت‌گردي جنگل‌هاي شمال کشور که روز جمعه به صورت خانوادگي و در قالب تور دوچرخه‌ سواري يکي از شرکت‌هاي خدمات مسافرتي با حضور 20 گردشگر برگزار شده بود با حمله سه مرد مأمورنما دردسرساز شد.

مجيد محمدي راهنماي اين تور طبيعت‌ گردي در قالب دوچرخه سواري که گردشگران دوچرخه سوار را در مسير جاده جنگلي کجور به نوشهر در جنگل‌هاي شمال کشور همراهي مي‌کرد گفت که مهاجمان با جعل عنوان وابستگي به برخي نهادهاي نظامي کشور با تبر و قمه و چاقو در منطقه‌اي که تلفن‌هاي همراه خارج از شبکه آنتن دهي بودند به گردشگران حمله کرده و علاوه بر سرقت وسايل گردشگران و از بين بردن يک دوچرخه با سرقت وسايل  و مقداري پول از محل متواري شدند.

براساس آنچه مجيد محمدي گفته پرونده حمله به گردشگران طبيعت‌گرد و سرقت اموال گردشگران در نيروي انتظامي نوشهر تشکيل شده است. آن‌ طور که راهنماي اين تور طبيعت‌گردي گفت: مهاجمان به اين تور دوچرخه سواري، دو بيسيم ورزشي، عينک‌هاي گرانقيمت مخصوص دوچرخه سواري و جعبه ابزارهاي لوازم يدکي همراه دوچرخه‌ها و مقاديري پول را سرقت کرده و پس از آن يک دوچرخه نيز به دليل حمله اين افراد با تبر به گردشگران آسيب ديده است. محمدي گفت که در حمله اين اشخاص به تور گردشگري به دليل پرتاب قمه توسط يکي از مهاجمان دست يکي از گردشگران آسيب ديد و اين گردشگر مصدوم شده و به پزشکي قانوني مراجعه کرد.

وي ادامه داد: پس از ۱۳ سال اجراي تورهاي طبيعت‌گردي، دوچرخه سواري و پياده روي در مسير گردشگري تعيين شده بين کجور و نوشهر، اين نخستين بار است که با حمله اشخاص مهاجم در اين منطقه به يک تور گردشگري مواجه شديم. او در پاسخ به اين سؤال که تأمين امنيت گردشگران در مناطق جنگلي و کوهستاني با کدام نهاد است گفت: هم سازمان ميراث فرهنگي و هم نيروي انتظامي آشنايي کامل با اين منطقه گردشگري دارند.