گزارش آتش نشانی گزارش نهایی حریق کادوس نیست

شهردار آبادان نتایج بررسی کارشناسی اعلام شده از حادثه آتش سوزی ساختمان کادوس را “کارشناسی و بررسی های اولیه” اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری آبادان، محمودرضا شیرازی گفت: بر اساس جمع بندی اولیه این تحقیقات، عوامل تاثیرگذار منفی در حادثه آتش سوزی مجتمع کادوس دخیل بوده اند از جمله ایمن نبودن ساختمان و بی توجهی مالک به اخطارهای ارائه شده به وی و همچنین وجود مقادیر زیادی از وسایل و اشیاء قابل حریق که از دیگر عوامل اصلی گسترش آتش سوزی بوده است.
وی افزود: با توجه به نیاز به رسیدگی دقیق و فنی به موضوع و اعلام نتایج آن، اولین نتایج یافته های تیم کارشناسی آتش نشانی به عنوان جمع بندی های اولیه اعلام شده که نیاز به تحقیقات و بررسی های مفصل تری دارد.
شهردار آبادان دلایل احتمالی مطرح شده در گزارش آتش نشانی را در حال پیگیری دانست و ادامه داد: هنوز به دلیل آنکه بخشی از این گزارش نیاز به تحقیقات مفصل تری از سوی دستگاه های ذیربط دارد به نتیجه نهایی نرسیده و در نهایت این دستگاه قضایی است که نتایج نهایی و رسمی را با دلایل و مدارک متقن اعلام خواهد نمود.
شیرازی ضمن ابراز تاسف شدید از بروز حادثه آتش سوزی کادوس اذعان داشت: با توجه به اینکه گزارش آتش نشانی تحقیقات اولیه اعلام شده بود اما رسانه ها با نادیده گرفتن آن مبادرت به انتشار آن نمودند که از همه آنها درخواست می کنم به این موضوع که گزارش کارشناسی آتش نشانی گزارش نهایی نبوده است حتماً دقت نمایند.
وی تصریح کرد: در چند روز گذشته، متاسفانه قضاوت های زودهنگام و حرف هایی زده شد که کارشناسی نبود و برخی افراد بیشتر دنبال جریانات دیگر بودند اما در شهرداری ما به دنبال حاشیه نمی رویم و در پی کار قانونی خودمان هستیم.