دو بار قصاص برای قاتل پسر نماینده سابق

 
در اين پرونده مرتضي ۳۸ ساله متهم است در تاريخ ۱۶ اسفند ماه سال ۹۱ با انگيزه سرقت وارد خانه زوج جواني به نام هاي منصور و سارا شده و قربانيان خود را به طرز هولناکي به قتل رسانده است. منصور، خلبان ايران اير و پسر نماينده سابق مجلس و سارا حقوقدان بودند. مرتضي ۲۵ فروردين سال ۹۲ دستگير و به ارتکاب اين جنايت اعتراف کرد. با تکميل تحقيقات پرونده با صدور کيفرخواست به شعبه ۱۱۳ دادگاه کيفري استان تهران فرستاده شد که شنبه جلسه دادگاه به رياست قاضي حسين اصغرزاده برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه نماينده دادستان با تشريح کيفرخواست گفت: در اين پرونده مرتضي متهم به قتل عمدي مرحومان منصور و سارا، ايجاد ضرب و جرح عمدي با چاقو، جنايت بر ميت سرقت و حمل و نگهداري سلاح جنگي است. با توجه به دلايل موجود در پرونده براي وي درخواست قصاص دارم. در ادامه اولياي دم قربانيان در جايگاه قرار گرفته و براي قاتل فرزندان خود درخواست قصاص کردند.

در ادامه متهم در جايگاه قرار گرفت که با قبول اتهاماتش گفت: روز حادثه به بهانه خريد خودروشان با قربانيان قرار گذاشته و به خانه شان رفتم ابتدا با اسلحه آن را تهديد کرده و خواستم ۲۰ ميليون تومان به من بدهند اما قبول نکردند به همين خاطر آنها را به داخل اتاق برده و دست و پايشان را بستم. سپس کيف منصور را که حاوي مدارک ماشين و عابر بانک بود سرقت کرده و با تهديد رمز عابر بانک را از او گرفتم.

وقتي از خانه خارج شدم ناگهان به اين فکر افتادم که آنها وقتي آزاد شوند مشخصات مرا به پليس مي دهند و دستگير مي شوم به همين خاطر به خانه بازگشته و آنها را با ضربات چاقو کشتم. پس از آخرين دفاعيات متهم و وکيل مدافعش قضات دادگاه براي تصميم گيري وارد شور شده و مرتضي را به دو بار قصاص و زندان محکوم کردند.