واکنش اسرائیل به انتقاد برزیل از حمله به غزه: شما که ۷ تا خوردید

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل با به سخره گرفتن شکست سخت ۷ بر یک برزیل در مسابقه نیمه نهایی جام جهانی فوتبال در مقابل آلمان، در یک برنامه تلویزیونی گفت: … هنگامی که نتیجه مسابقه ۱-۷ به پایان برسد قطعا این رقابت برابری نیست.

آفتاب: واکنش اسرائیل به انتقاد برزیل از حمله به غزه: شما که ۷ تا خوردیداسرائیل در واکنش به انتقاد دولت برزیل از حمله به غزه باخت ۷ بر یک این کشور را در جام جهانی ۲۰۱۴ یادآور شد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، حوادث اخیر در غزه باعث شد مقامات برزیل و اسرائیل به بحث و جدل های دیپلماتیک روی بیاورند.
 
دولت برزیل در ابتدا در بیانیه ای اعلام کرد جنگ در غزه برابر نیست و اسرائیل به میزان نابرابری از زور علیه غزه استفاده می کند.
برزیل علاوه بر این سفیر خود در تل آویو را به کشورش فراخواند.

حملات گسترده ارتش اسرائیل به غزه از زمین، دریا و هوا تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته در این منطقه برجای گذاشت که اکثر آنها افراد غیرنظامی شامل کودکان، زنان و افراد سالخورده هستند. در این مدت، تنها ۴۳ اسرائیلی در موشک پراکنی از سمت غزه به طرف مناطق اسرائیلی کشته شدند که تنها ۳ نفر آنها غیرنظامی بودند.

در واکنش به این اتفاقات، “یگال بالمور” سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت: موضع اخیر برزیل نشان داد چرا این کشور به مانند یک جن دیپلماتیک باقی مانده است با اینکه این کشور آمریکای لاتین یک قدرت اقتصادی و فرهنگی است.

او با به سخره گرفتن شکست سخت ۷ بر یک برزیل در مسابقه نیمه نهایی جام جهانی فوتبال در مقابل آلمان، در یک برنامه تلویزیونی گفت: ما در این جا با فوتبال کاری نداریم. در فوتبال هنگامی که مسابقه با نتیجه تساوی به پایان می رسد ما معتقدیم مسابقه، برابر بوده است اما هنگامی که نتیجه مسابقه ۱-۷ به پایان برسد قطعا این رقابت برابری نیست.

البته وزیر خارجه برزیل هم دربرابر این اتفاق، ساکت ننشست.
او درباره جن خواندن دیپلماسی برزیل گفت: برزیل یکی از ۱۱ کشوری است با همه کشورهای عضو در سازمان ملل متحد، رابطه دیپلماتیک دارد. ما دارای تاریخی مملو از همکاری برای برقراری صلح هستیم. اگر جن های دیپلماتیکی وجود داشته باشند برزیل در میان آنها نیست.

تصمیم برزیل در سال ۲۰۱۰ برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به روابط اش با اسرائیل آسیب زد.
علاوه بر این، برزیل به پیشنهاد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر توسط اسرائیل در غزه، رای مثبت داد و این موضوع باعث شد روابط برزیل – اسرائیل با بحران بیشتری رو به رو شود.