“رویا”ی ایرانیان پس از ۱۸ سال عمل شد

خورنا: رویا شیرالی دختر خوزستانی که گوشتهای آویزان از گونه سمت چپ صورتش به شدت وی را آزاد می داد سرانجام با همدلی مسئولان و مردم عمل شد.

رویا شیرالی دختر خوزستانی که از زمان تولد تا ۱۸ سالگی، چهره اش دستخوش عارضه ای شده و فقر و فوت پدر نیز دست به دست هم داده و او را خانه نشین کرده ۱۸ سال است که فقط یک بار آن هم در شب از خانه به بیرون آمده و به پارک رفته است.

رویا که اکنون گرم و سرد روزگار را چشیده و در ۱۸ سال سن خود سختی هایی به اندازه ۶۰ سال را تحمل کرده روزگار خود را چنین به تصویر می کشد: دوست دارم درس بخوانم، کاره ای بشوم و به مقام بالا برسم. در این ۱۸ سال از خانه بیرون نرفته ام. سال گذشته فقط یک بار به سینما و پارک رفته ام آن هم در شب … در روز از طعنه های مردم می ترسم.

 سرانجام با پیگیری های خبرگزاری مهر و سایر رسانه های استان رویا شیرالی پنجشنبه به بیمارستان طالقانی اهواز رفت تا مورد معاینات اولیه قرار بگیرد و در همان روز در مدت سه ساعت مورد جراحی پزشکان قرار گرفت.

 دکتر گلبهار رئیس بیمارستان طالقانی در خصوص میزان موفقیت آمیز بدون این عمل جراحی گفت: این عمل خوشبختانه موفقیت آمیز بود اما طبیعت این نوع بیماری به گونه ای است که احتمال بازگشت وجود دارد، با وجود این به این شدت و به این صورت نیست.

رویا به چند عمل دیگر نیاز دارد

 وی ادامه داد: به غیر از این عمل، عملهای دیگری هم باید صورت گیرد اما مهمترین هدف ما از این عمل بحث بازگشت رویا به جامعه است زیرا او در این مدت از گذشت عمرش تنها خانه را محلی برای گذر زندگی خود انتخاب کرده است.

رئیس بیمارستان طالقانی عنوان کرد: این تومور از نوع نوروژنتیکی است و مربوط به غلاف عصبی محیطی و مغز است و به خاطر آویزان شدن گونه و فک، ریشه آن به عصب آسیب وارد کرده و اکنون عوارض آن مشخص نمی شود و باید ورم و التهاب صورت التیام یابد تا متوجه بهبودی و درمان شویم، اما اکنون کشیدگی چشم و گوش اصلاح شده است.

گلبهار تصریح کرد: عملهای دیگری حتما باید در مچ پا و دست و کمر او صورت گیرد ولی باید وقفه ای بین این عملها ایجاد شود، زیرا رویا به کم خونی مبتلاست.

پنج عمل دیگر در انتظار رویا

 در همین زمینه نیز  دکتر بخشایی کیا جراح پلاستیک گفت: عمل سختی بود اما با موفقیت انجام شد و قطعا برای اینکه به نتیجه کامل از دید پزشکی برسیم باید  پنج تا شش بار دیگر عمل انجام شود اما فرم این بیماری به گونه ای است که احتمال رشد دارد زیرا بسیاری از این بیماریها حالت بدخیمی دارند.

وی ادامه داد: عمل این مریض به شکلی است که بافت اضافه و آویزان روی صورت رویا باید برداشته می شد و به شکل طبیعی بر می گشت اما سختی عمل به دلیل این است که باید عمل از ناحیه ای صورت می گرفت که خونریزی زیادی داشت و بنابراین این عمل از دقت زیادی برخوردار بود.

این متخصص جراحی پلاستیک اظهار کرد: در زمان عمل روحیه رویا بسیار خوب بود، اما باید سعی کنیم بعد از عمل روحیه او را بازسازی کنیم و حمایتش کنیم.

 طی مدتی که خبرگزاری مهر مشکلات رویا را طی گزارشی منتشر کرد همه مردم و مسئولان برای کمک به رویا اقدام کردند و این همدلی ستودنی و قابل تقدیر است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *