آمار بی حد و حصر آرایشگاه‌های زنانه در آبادان

به گزارش خورنا به نقل از فارس، سیده منور موسوی اظهار داشت: تعداد آرایشگاه‌های زنانه در این شهر بی حد و حصر است.
وی با اشاره به اینکه حد و حدود صنفی از سال ۷۰ به‌منظور اخذ پروانه برداشته شده است، افزود: مجمع امور صنفی تاکنون اقدامات مؤثری در راستای رفع این معضل انجام داده و البته تا حدودی آن  را برطرف شده‌ است.
موسوی تصریح کرد: در حال حاضر برخی مناطق آبادان از لحاظ تعداد آرایشگاه‌ اشباع است، به‌طور مثال که در منطقه امیری ۴۵ آرایشگاه‌ وجود دارد و در خیابان زابل ۲۳ آرایشگاه در حال انجام کسب هستند.
وی اضافه کرد: با اینکه محله‌ها و مناطق نام برده شده از لحاظ وسعت بسیار کوچک هستند و جمعیت زیادی را در بر نمی‌گیرند اما تعداد آرایشگاه در این‌گونه خیابان‌های از حد شمارش خارج شده و نیاز به یک فکر و تدبیر اساسی دارد.
رئیس اتحادیه آرایشگری و صنوف همگن بانوان آبادان اظهارداشت: در مدت هفت ماه است که اجازه صدور مجوز در کنار مساجد، آموزشگاه‌ها، نانوایی‌ها و مکان‌های شلوغ وجود ندارد که این امر در اصلاح وضعیت، تاثیر مثبتی در کاهش تعداد آرایشگاه در برخی از مناطق شهر داشته ‌‌است.
وی تعداد آرایشگاه‌های ذوالفقاری را ۳۳ مورد ذکر کرد و گفت: محدوده این منطقه نیز از لحاظ مجوز کسب این حرفه در وضعیت اشباع قرار دارد.
موسوی خاطرنشان کرد: در مجموع محله‌های ایستگاه یک تا ۱۲، کوی قدس و همچنین کوی فرهنگیان ۵۷ آرایشگاه زنانه فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی آبادان ۱۴۶ آرایشگاه زنانه در حال فعالیت هستند که تعداد این آرایشگاه‌ها بیش از اندازه مورد نیاز است.
رئیس اتحادیه آرایشگری و صنوف همگن بانوان آبادان موسوی اظهارداشت: شهر آبادان دارای شش آموزشگاه آرایشگری است که هر کدام در طول هر ۶ ماه، ۸۰ هنرجو را آموزش می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: از میان ۴۸۰ آرایشگر، ۳۰۰ نفر آنها برای دریافت پروانه  کسب به اتحادیه آرایشگری این شهرستان مراجعه می‌کنند.
موسوی در ادامه گفت: افراد اقدام کننده برای دریافت پروانه کسب به دلایل متعدد پس از مدتی به نصف می‌رسد.
وی در پایان افزود: اتحادیه سعی خود را به منظور رضایت مشتریان و آرایشگرها در این راستا انجام می‌دهد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این صنف، اتحادیه را در جریان قرار دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *