با کم لطفی مسئولان، تیم فوتبال شاهین هندیجان غروب کرد

خورنا: با بی‌لطفی‌های مکرر مسئولان به ورزش هندیجان و نبود ‌حمایت‌های مالی، تیم فوتبال شاهین هندیجان بالاخره مجبور به خداحافظی از لیگ برتر خوزستان در نیم‌فصل دوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، شهرستان هندیجان از جنوبی‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان خوزستان بوده و دارای جوانان با استعداد، خلاق و شکوفایی ا‌ست.
تیم فوتبال شاهین هندیجان تنها تیم فوتبال نماینده شهرستان هندیجان است که بعد از گذشت پنج سال حضور در لیگ دسته اول باشگاه‌های استان خوزستان در رده بزرگسالان توانست با درخشش بازیکنان گمنام خود به لیگ برتر باشگاه‌های استان خوزستان ۹۰ ـ ۹۱ راه یابد.
با وجود استعدادهای درخشان در این تیم متأسفانه مسئولان هیچگونه توجه و نگاهی به حمایت از تیم شاهین نداشته و این تیم را با بی‌توجهی و کم‌لطفی‌های خود مجبور به عقب‌نشینی و مرگ کردند.
بازیکنان متشکل تیم فوتبال شاهین هندیجان با کمترین امکانات و منابع مالی و مادی به مسیر پرپیچ و خم خود ادامه داده و در بین آنها دانشجو، صیاد، دانش‌آموز و حتی کشاورزی نیز دیده می‌شود و با تنها به دلیل علاقه وافرشان به ورزش فوتبال همچنان مسیرهای ترقی و پیشرفت را می‌پیمایند.
با اینکه تاکنون حتی یک ریال از حساب سازمان ‌یا اداره‌ای به حساب این باشگاه واریز نشده اما بازیکنان این تیم با اقتدار هر چه تمام و مردانه در برابر مشکلات ایستاده و بدون خم به ابرو آوردن، فقط و فقط به آینده درخشان‌شان فکر می‌کردند.
نه هزینه‌ای برای تأمین رفت ‌و ‌آمد بازیکنان و نه اعتباری برای رفع حتی بخش کوچکی از مشکلات بازیکنان.
و با وجود پیگیری‌های مکرر از طرف رئیس هیئت مدیره این تیم اما مسئولان مرتبط تنها بن‌بست را برای زخم‌های عمیق و ترک خورده تیم شاهین مرهم دانسته و آن را به بن‌بست رساندند، با وجود اینکه شعبانی بارها گفته بود که در صورت نبود ‌حمایت مالی “از مسابقات لیگ‌برتر دست کشیده و خداحافظی می‌کنیم” اما باز هم بسیاری بی‌تفاوت و ساده از این مسئله گذشتند.
به راستی که بی‌توجهی به ورزش این شهرستان، ورزش را در چشم جوانان منطقه سیاه کرده است…

* درد دل صمیمانه برخی دلسوزان باشگاه شاهین هندیجان
هدف از این نوشتار، درددلی صمیمانه از برخی دلسوزان باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین هندیجان با همه دلسوزان ورزش، مسئولان و علاقه‌مندان به این منطقه محروم بوده که خواهان حمایت ورزش شهرستان برای یاری رساندن به جوانان پاک‌نهاد و آینده‌ساز این مرز و بوم است.
مؤسس و سرپرست باشگاه تیم شاهین هندیجان در این دل‌نوشته گفت: به‌عنوان تنها نماینده شهرستان هندیجان این شهر بندری و محروم در جنوبی‌ترین نقطه استان خوزستان بوده، که توانسته با حضوری چشمگیر و پرافتخار در لیگ برتر فوتبال خوزستان با همه کاستی‌ها و کمبودهای مالی همچنان ظرفیت ورزش این منـــــطقه را به منصه ظهور رساند.
وی افزود: با وجود پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوان مــــسئولان دلسوز و زحمتکش این باشگاه با اکثر قریب به اتفاق مسئولان شهرستان، استان خوزستان و حتی برخی مسئولان خارج از استان در خصوص مشکلات مالی این باشگاه به‌منظور ادامه رقابت در لیگ برتر خوزستان، متأسفانه تاکنون هیچ یک از مدیران حال حاضر شهر و استان حتی حاضر به شنیدن دغدغه‌ها و نگرانی‌های این باشگاه نشده‌اند.
عبدالحسن شعبانی ادامه داد: با این حال این تیم تا این لحــظه که هفته سیزدهم از دور رفــت مــسابقات لیگ برتر خوزستان را سپری کرده، توانسته از بین ۱۶ تیم لیگ جایگاه خود را در رده سوم جدول تثبیت کند.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود همه هزینه‌ها و مخارج این باشگاه همگی بر دوش یک نفر بوده که به‌صورت شخصی، داوطلبانه و دلسوزانه این باشگاه را اداره می‌کند و همه مخارج تیم را متقبل شده است.
سرپرست باشگاه تیم شاهین هندیجان با بیان اینکه با وجود محرومیت این شهرستان و کمبود مراکز فرهنگی و تفریحی در این شهر، تنها دلخوشی و سرگرمی جوانان این منطقه برگزاری این بازی‌ها بوده، عنوان کرد: جوانان هندیجانی با رفتن به زمین چمن و تماشای بازی‌های نماینده شهرشان هر هفته به انتظار می‌نشینند که چهارشنبه‌ای دیگر فرا رسد و بتوانند در شهر خود یک بازی جذاب و دیدنی را مشاهده کنند.
وی بیان کرد: آخرین چهارشنبه برابر با ۲۱ دی ‌ماه سال جاری همه علاقه‌مندان به ورزش شاهد هنرنمایی و درخشش بازیکنان شاهین در برابر تیم ریشه‌دار و قدیمی استقلال مسجدسلیمان بودند.
شعبانی با بیان اینکه شاهین توانست این تیم را با حساب چهار بر صفر شکست دهد آن هم تیمی که نام استقلال را یدک می‌کشد و مطمئنا از طرف مسئولان و نماینده این شهرستان پشتیبانی مالی می‌شود، خاطرنشان کرد: بنا به گفته برخی از همراهان این تیم، آنها با توان مالی که دارند قادر به برگزاری هفته‌ای چهار جلسه تمرین بوده حال آنکه بازیکنان شاهین به سختی هفته‌ای دو جلسه تمرین را پشت سر می‌گذرانند.
وی در پایان گفت: کوتاه سخن آنکه، این باشگاه صمیمانه دست یاری به سوی همه دلسوزان ورزش، مسئولان و علاقه‌مندان به این شهر و جوانان با استعداد این مرز و بوم دراز کرده و خواهان کمک و همراهی همه ورزش‌دوستان برای ادامه حضور باشگاه شاهین هندیجان در لیگ برتر فوتبال خوزستان تا پایان فصل این لیگ است.
نگذارید بمیرد جنگل/ که جهان خواهد مرد!
نگذارید بخشکد این “رود”/ “سیل” بی‌آبی “زهره” همه را خواهد برد…

* شاهین هندیجان دار فانی را وداع گفت
و به راستی که تیم فوتبال شاهین هندیجان به بن‌بست رسید و دار فانی را وداع گفت.
آیا تکلیف جوانان چشم به راه ورزش این منطقه چه می‌شود؟ این سؤال اگر به ذهن تو حتی تلنگری کوچک نمی‌نوازد برای من دردی فراموش ناشدنی است.
جوانانی که تنها دلخوشی‌شان از آنها ربوده شده و دیگر به هیچ دلخوشند؛ امروز آنها در سوگ از دست دادن امیدشان غمی بس بزرگ دارند و هیچ‌گاه این مهم را از دل و جانشان پاک نمی‌کنند، هیچ‌گاه.