راه‌اندازی ۳ رشته جدید در دانشگاه آزاد هندیجان

خورنا: رئیس دانشگاه آزاد هندیجان از راه‌اندازی سه رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبر داد.

بهمن توانگر  اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که هندیجان در زمینه صید و صیادی دارد، درصدد هستیم تا رشته‌هایی را در زمینه شیلات و کشتی‌سازی در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه جذب هیئت‌های علمی فعال نیز در این زمینه مثمرثمر است و این مهم به رشد منطقه کمک شایانی می‌کند، افزود: در این راستا و با تلاش‌های صورت گرفته موفق به راه‌اندازی سه رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه شدیم.
رئیس دانشگاه آزاد هندیجان تصریح کرد: با توجه به اینکه هندیجان بیشترین مرز ساحلی در کشور را دارد اما هنوز در زمینه صنایع دریایی در مقایسه با استان‌های ساحلی دیگر رشد قابل توجهی نداشته است.
وی با اشاره به رشته‌های جدید خاطرنشان کرد: این سه رشته شامل حسابداری، معماری و شیلات است.
توانگر با بیان اینکه هندیجان در زمینه صید و صیادی با مشکلات عدیده‌ای رو‌ به ‌رو است، گفت: در صورت ایجاد رشته‌های مختلف در زمینه صیادی و صنایع دریایی می‌توان شاهد رونق اقتصادی منطقه در آینده‌ای نزدیک بود.
وی ادامه داد: رشته‌های جدید همگی در مقطع کارشناسی تدریس می‌شوند.
رئیس دانشگاه آزاد هندیجان افزود: سابق بر این دانشگاه به رشته‌های کامپیوتر، برق، الکترونیک و مکانیک در مقطع کاردانی پرداخته که با وجود اضافه کردن سه رشته جدید می‌تواند به جذب دانشجوی بیشتری از اقصی نقاط استان و یا کشور اقدام کند.
وی با بیان اینکه افزودن این رشته‌ها به دیگر رشته‌های دانشگاه آزاد هندیجان در تعالی علمی این نهاد عالی آموزشی بسیار مؤثر خواهد بود، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
توانگر با اشاره به اهمیت رشته شیلات اضافه کرد: ایجاد رشته شیلات در منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و افرادی متخصص در این زمینه را که مورد نیاز منطقه است، تربیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه یکی از پنج منطقه گردشگری استان است که در اسکله بحرکان قرار دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به آینده دانشگاه آزاد هندیجان و هم‌چنین رونق اقتصادی منطقه امیدوار بود.
رئیس دانشگاه آزاد هندیجان در پایان گفت: امیدواریم با افزایش رشته‌های جدید و تربیت نیروهای متخصص، گام بلندی برای رونق اقتصادی منطقه برداریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *