دانش‌آموزان رأی اولی از بزرگان مشورت بگیرند

خورنا: فرماندار هندیجان گفت: دانش‌آموزانی که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند از بزرگ‌ترهای خود در انتخاب کاندیدای مورد نظر مشورت بگیرید و از انتخاب احساسی پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، بهروز فرج‌اللهی ظهر امروز در حاشیه مراسم جشن رأی اولی‌های شهرستان هندیجان که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان و با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان و اعضای هیئت‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: نظام شکوهمند اسلامی ما بر پایه جمهوریت و اسلامیت استوار است و در همین راستا نیز حرکت می‌کند.
وی افزود: جمهوریت ابزاری است برای رسیدن به اهدافی که خداوند در کتاب آسمانی مسلمانان یعنی قرآن به آن اشاره کرده و همچنین در سیره پیامبران و ائمه اطهار نیز مشخص شده‌ است.
فرماندار هندیجان با بیان اینکه با ابزار جمهوریت می‌توان به اهداف الهی رسید، گفت: هر چقدر که آگاهی و اطلاعات مردم جامعه در تمام زمینه‌ها و مقولات اجتماعی افزایش یابد بصیرت آنان زیادتر شده و مردم سالاری در جامعه بیشتر نمود پیدا می‌کند.
فرج‌اللهی با اشاره به انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین جلوه‌ها و نمونه‌های مرم سالاری تصریح کرد: انتخابات مهم‌ترین جلوه نمایش مردم و از ارکان اصلی و شاید اساسی‌ترین رکن مردم سالاری دینی است.
وی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در درجه اول اهمیت قرار دارد و در مرحله بعد باید با تحقیق و بررسی‌های لازم به شناسایی کاندیدای مورد نظر و انتخاب فرد اصلح برای رأی دادن بپردازیم.
فرماندار هندیجان ضمن دعوت جوانان به رعایت قانون اظهار کرد: از جوانان می‌خواهیم تا با پرهیز از ایجاد هرگونه تنش سیاسی و اجتماعی و با رعایت اصول اخلاقی و قانونی و همچنین با احترام به قوانین انتخاباتی و ارزش‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی در روزهای انتخابات حضوری فعال داشته باشند.
فرج‌اللهی تصریح کرد: حضور باشکوه جوانان در انتخابات می‌تواند مانند انتخابات گذشته توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کرده و برگ زرین دیگری را در دفتر تاریخ این خطه شهید‌پرور به ثبت برساند.
وی در پایان این مراسم و در حضور دانش‌آموزان دختر و پسر رأی اولی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، و تبریک هفته شورای آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزانی که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند، گفت: از بزرگ‌ترهای خود در انتخاب کاندیدای مورد نظر مشورت بگیرید و از انتخاب احساسی بپرهیزید زیرا این انتخابات تعیین‌کننده سرنوشت شما تا چهار سال و چه بسا سال‌های آینده خواهد بود.