کمال تبریزی خطاب به وزیر ارشاد: مرده آنها از زنده شان خطرناک تر است

خورنا: اقدام بسیار، بسیار شجاعانه و اصرار و پایمردی مجدانه ان عالیجناب مبنی بر بستن و انحلال خانه سینما، عملی ستودنی و در خور تحسین است که ما بدان افتخار و مباهات می کنیم. این عمل هوشمندانه در آستانه دهه فجر و بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری کشور که بناست نیرو و توان مضاعفی به اهالی نااهل سینما تزریق نماید، حکایت از درایت ذاتی جنابعالی دارد. انجام این عمل بغایت بهنگام نام جنابعالی را در تاریخ و هنر کشور ثبت خواهد کرد.
کمال تبریزی در نامه ای سرگشاده و پر از کنایه در خصوص پیگیری ها برای تعطیلی خانه سینما، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت:اقدام بسیار، بسیار شجاعانه و اصرار و پایمردی مجدانه ان عالیجناب مبنی بر بستن و انحلال خانه سینما، عملی ستودنی و در خور تحسین است که ما بدان افتخار و مباهات می کنیم. این عمل هوشمندانه در آستانه دهه فجر و بزرگترین رخداد فرهنگی و هنری کشور که بناست نیرو و توان مضاعفی به اهالی نااهل سینما تزریق نماید، حکایت از درایت ذاتی جنابعالی دارد. انجام این عمل بغایت بهنگام نام جنابعالی را در تاریخ و هنر کشور ثبت خواهد کرد.

باور و امید داریم که جنابعالی به پاره ای از شایعاتی که سالهاست سینماگران می گویند توجه نفرمائید؛ درددلهای کهنه ای مثل اینکه:

«دشمن اصلی فرهنگ ما، سینمای امریکاست که ارزش های ما را نشانه رفته و سیطره جهانی آن دمار از روزگار سینمای ملی ما درآورده است»

یا اینکه:
«ماهواره ها اساس و بنیان خانواده ها را هدف گرفته و از صبح تا شام بدن نیمه برهنه زنان را درون خانواده های مسلمان به نمایش می گذارد»

یا اینکه:
«رسانه های غربی در اقداماتی هماهنگ حلقه محاصره اقتصادی و فرهنگی را هر لحظه بر انقلاب و ملت ایران تنگ تر می کنند باور ننموده و بدانید»

شما وقتتان را صرف گوش دادن به این حرفهای بی اساس نفرمایید شما کارهای مهمتری مثل انحلال خانه سینما دارید. این قبیل توهمات از ذهن بیمار اهل سینما برمی آید و جنابعالی باکیاست تر از آن هستید که فریب این اقوال غیرواقعی را بخورید.

جنابعالی به فراست و درایت شایسته و درخور شان یک وزیر فرهنگی دریافته اید که «دشمن اصلی» را شناسائی و گریبان او را بگیرید و قطعاً این دشمن اصلی کسی نیست جز سینمای ایران و اهالی فاسق و فاجر آن، لذا اقدامات ارزشمند آن عالیجناب در کشف و انحلال لانه فسادی بنام خانه سینما عملی ستودنی و درخور تحسین و قدردانی است.

تقاضای عاجزانه از درگاه آن عالیجناب داریم تا ریشه کردن جرثومه سینما از پای ننشسته و تا تمامی دست و پای این اژدهای مخوف را قطع نکرده اید خستگی و ملال بر شما غلبه ننماید.

در همین راستا پیشنهادهایی تکمیلی به شرف عرض می رساند با این امید که مسموع و بکار بسته شود.
۱- پس از انحلال خانه سینما، اهالی آنرا به سه دسته تقسیم نموده پاره ای را نفی بلد و تبعید، پاره ای را با قهوه قجری به دیار باقی و پاره دیگر را در جراید و نشریات افشاء و رسوا نمائید. ناگفته نماند تنی چند از اهالی منتسب به سینما که اینروزها خالصانه و بی هیچ چشم داشتی سیاست و برنامه های جنابعالی را محکمتر و قاطع تر از شما بیان می کنند حسابشان را از این جماعت جدا نموده ضمن استخدام رسمی آنان، مراتب فضل و کمال آنان را با اعطای دکترای افتخاری پاس بدارید(لطفا فدوی فراموش نشود)

۲- نظر به تعطیلی قریب الوقوع سالن های سینما، جنابعالی پیش قدم شده و در اقدامی نمادین و با استعانت از اهرم شورای فرهنگ عمومی تعدادی از سالن های سینما را هرچه سریعتر تخریب و بجای آن عماراتی نوساز جهت کمبود فضائی اداری وزارت ارشاد تأسیس نمائید.

۳- دستور تسریع در توقف فیلم های در حال تولید از دیگر اقدامات ضروری است، در دستور توقف این فیلم ها لطفا آیه مبارکه استرجاع فراموش نشود.

۴- تخریب و تغییر کاربری موزه سینما که در این سالیان مبادرت به جمع آوری و نگهداری آلات و ادوات این سینمای فاسد گرفته و آنها را بنام جوایز و افتخارات بنمایش عموم گذاشته و می گذارد از دیگر اقدامات بایسته ای است که عاجلاً باید در دستور کار قرار گیرد ضمناً مکان این موزه از هر حیث مناسب انتقال بخش بایگانی راکد آن وزارتخانه می باشد.

۵- قطعه هنرمندان در بهشت زهرا از دیگر اماکنی است که ممکن است در آینده توسط اهالی فاسد این سینما مورد سوء استفاده قرار گیرد(مرده آنها از زنده اشان خطرناک تر است)

لذا دستور تخریب و تسطیح مکان مزبور و محو سنگ مزار آنان از جمله اقدامات ضروری و تکمیلی می باشد.
بار دیگر فرصت را مغتنم شمرده، شم والای دشمن شناسی آن عالیجناب را در آستانه شرایط حساس کنونی تبریک گفته، شب و روز از داشتن وزیری بدین مرتبت از غایت و هوش بر خود بالیده و از درگاه خداوند شاکر سپاسگزاریم.

عمرتان طولانی، دولتتان پایدار و مستدام باشد. آمین
* رئیس شورای عالی داوری خانه ی سینمای ایران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *