توسعه مشاغل حرفه‎ای در روستاهای بخش مرکزی هندیجان

خورنا: بخشدار مرکزی هندیجان از توسعه مشاغل حرفه‎ای در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

بهنام خضعلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در هندیجان ‌اظهار کرد: اشتغال زنان در عرصه مشاغل خانگی از جمله عوامل مهم در تأمین نیازهای اقتصادی خانواده است که باید از طریق ایجاد تسهیلات و امکانات مورد نیاز به آنها در راه‌اندازی شغل مورد نظر کمک کرده و در مسیر بهبود وضعیت خانواده‎ها بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه اشتغال زنان علاوه بر بهبود اقتصادی بر جایگاه اجتماعی آنان نیز تأثیر می‎گذارد، تصریح کرد: برای اینکه بانوان بتوانند در سطح اجتماع شخصیتی سالم و مستقل یابند و همچنین برای موفقیت آنان در تربیت فرزندان سالم، باید مادرانی سالم چه به لحاظ روانی و چه اجتماعی باشند.
بخشدار مرکزی هندیجان افزود: به این منظور و برای افزایش سطح دانش حرفه‎ای بانوان هندیجانی خصوصا در روستاها اقدام به برگزاری دوره‎های مختلف آموزشی در سطح مناطق محروم کردیم تا به این ترتیب بانوان روستایی را برای انجام فعالیت‎های اجتماعی ‌به ویژه راه‎اندازی مشاغل خانگی آماده سازیم.
خضعلی خاطرنشان کرد: از جمله این دوره‎های آموزشی می‎توان به دوره آموزش خیاطی برای بانوان روستای چم کلگه از توابع بخش مرکزی شهرستان هندیجان اشاره کرد که با حضور ۱۶ کارآموز در محل ساختمان بهداشت این روستا و با همکاری مرکز فنی و حرفه‎ای هندیجان برگزار شد.
وی در پایان با بیان اینکه زنان در تاریخ ایران اسلامی همواره ایفا‌کنندگان نقش‎های حساس و مهم بوده‎اند، گفت: نباید نقش زنان در اجتماع را نادیده گرفته و نسبت به پرورش فکری و دینی و اجتماعی آنان بی‎تفاوت باشیم بلکه وظیفه همه مسئولان است که برای هموارسازی راه تربیت سالم فرزندان و آینده‎سازان این مملکت پهناور تمام تلاش خود را برای پرداختن به جایگاه عظیم زنان در جامعه اسلامی به کار گیرند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *