برگزاری مراسم تعزیه اربعین حسینی در هندیجان

خورنا: مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه هندیجان از برگزاری مراسم تعزیه اربعین حسینی در این شهرستان خبر داد.

بهمن دادفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن در ماه صفر و نزدیک شدن به اربعین سید و سالار شهیدان، مراسم تعزیه در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم با نماد کاروان امام حسین(ع) و عزاداری اهل بیت به سوی کربلا رهسپار می‌شود.
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه هندیجان تصریح کرد: مراسم تعزیه روز شنبه، ۲۴ دی ‌ماه سال جاری در ساعت ۲ ظهر در محل پارک ۱۸ فروردین این شهرستان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: این حرکت نمادین به خوبی و با تلاش مسئولان ستاد، طراحی شده و مطمئناً یادآور صحنه و واقعه جانگداز عاشورا خواهد بود.
دادفر با بیان اهمیت تعزیه در درونی کردن فرهنگ عاشورایی بین جوانان گفت: تعزیه و نشان دادن واقعیت‌های عاشورا مطمئناً می‌تواند در راستای اشاعه و انتقال فرهنگ کربلا و عاشورا تأثیرگذارتر باشد.
وی ادامه داد: این نمایش‌های مذهبی و سنتی که به‌عنوان ابزاری واقعه کربلا را برای عموم پیام‌رسانی می‌کند، از گذشته‌های دور نزد اقوام ساکن در این خطه از کشور از جایگاه خاصی برخوردار بوده است.
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه هندیجان عنوان کرد: حفظ و پاسداشت آیین تعزیه‌خوانی و کمک به ارتقای آن در استان خوزستان، ضمن نگاهداشت ارزش‌های فرهنگی و سنتی، روشی زیبا برای انتقال ارزش‌های والای انسانی اسلامی دینی و مذهبی به نسل جوان است
وی با بیان اینکه برای برگزاری هر چه بهتر این هنر نمایشی، باید هنرمندان این عرصه دارای امکانات و تجهیزات کافی باشند، خاطرنشان کرد: از آن جایی که تعزیه ویژه محرم و عاشورا بوده در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌تأثیر نبوده اما بیشتر خود تعزیه است که از واقعه کربلا تأثیر گرفته تا این که بر آن تأثیر بگذارد.
دادفر با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی که می‌توانیم این فرهنگ را به مردم بشناسانیم هنر است، گفت: یکی از راه‌های هنر، نمایش و باز هم یکی راه‌های نمایش، تعزیه است.
وی در پایان گفت: تأثیر تعزیه در درونی کردن فرهنگ عاشورا، غیرقابل انکار و مشهود است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *