برگزاری ۴ دوره آینده‌پژوهی در منطقه ویژه ماهشهر

خورنا: رئیس اتاق فکر سازمان منطقه ویژه ماهشهر تا پایان سال جاری، از برگزاری چهار دوره آموزشی آینده‌پژوهی در این منطقه ویژه خبر داد.

محسن کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: سومین سمینار مهارت‌های جستجو و بازیابی اطلاعات علمی در منابع الکترونیکی این منطقه با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد.
وی با اشاره به هدف از اجرای این سمینار افزود: این سمینار به‌منظور ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های الکترونیکی در این منطقه ویژه انجام گرفت.
رئیس اتاق فکر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: این سمینار برای مدیران، مسئولان و کارشناسان علاقمند سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شده و مطمئناً نتایج ارزنده‌ای به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: این سمینار به همت اتاق فکر این سازمان و با همکاری اداره آموزش در دو بخش جداگانه کارشناسان و مدیران در یک روز برگزار شده است.
کریمی با بیان اینکه سمینار مذکور در هر دو بخش توسط؛ یزدان منصوریان، دکترای تخصصی علوم کتابداری و اطلاع رسانی ارائه شده گفت: این سمینار، سومین دوره آموزشی برگزار شده توسط اتاق فکر این سازمان بوده و پیش از این دو سمینار دیگر در خصوص اتاق‌های فکر و آینده‌پژوهی توسط این بخش تشکیل شده بود.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری چهار دوره آموزشی دیگر در خصوص آینده‌پژوهی، برنامه‌ریزی شده که در صورت شرکت کارکنان در هر چهار دوره گواهینامه مربوطه به آنها اهدا می‌شود.
رئیس اتاق فکر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بیان کرد: تبیین اهمیت کسب مهارت‌های پایه در فرایند اطلاع‌یابی علمی، مروری بر سود اطلاعاتی، معرفی اجزای سواد اطلاعاتی و تشریح کاربردهای هر یک از مؤلفه‌های آن، ایجاد پیوندهای لازم بین اطلاعات مورد نظر، به‌کارگیری و استفاده بهینه اطلاعات به‌دست آمده از سرفصل‌های این دوره آموزشی بوده است.
وی همچنین عنوان کرد: چگونگی تعیین درجه نیاز به اطلاعات و تبیین اهمیت آن در زمینه‌های مورد تحقیق و آموزش مهارت‌های لازم در زمینه‌های ارزیابی منتقدانه منابع اطلاعاتی نیز از دیگر موارد مطرح شده و بااهمیت در این سمینار بود.
کریمی در پایان نیز گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته روز به روز شاهد توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی در این منطقه ویژه باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *