افزایش اشتغال خانگی در روستاهای هندیجان

خورنا: بخشدار هندیجان خواستار افزایش اشتغال خانگی در روستاهای این شهرستان با توجه مضاعف مسئولان استانی به این منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان بهنام خضعلی صبح امروز در جلسه شورای اشتغال که با حضور دهیاران روستاهای بخش مرکزی هندیجان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی مهم مردم این منطقه است.
وی افزود: شهرستان از جنوبی‌ترین مناطق استان خوزستان بوده و به همین دلیل از توجه و عنایت مسئولان استانی همچنان مغفول مانده است.
بخشدار هندیجان تصریح کرد: در صورت ارتقای بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی شهرستان می‌توان زمینه‌های اشتغال را در شهرستان رقم زد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه توجه ویژه مسئولان نظام و دولت خدمتگزار به اشتغال در روستاهاست چه خوب می‌شود که این مسئله بیش از پیش مدنظر مسئولان استان خوزستان نیز قرار گیرد.
خضعلی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده به مشاغل خانگی در این شهرستان خاطرنشان کرد: اعتبار اشتغال مشاغل خانگی در شهرستان هندیجان بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال و اعتبارات در زمینه اشتغال کشاورزی نیز بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده که توسط استانداری به این منطقه اختصاص داده شده است.
وی خطاب به مسئولان اجرایی بخش مرکزی شهرستان در خصوص جذب به موقع اعتبارات عنوان کرد: می‌توان با ایجاد اشتغال خانگی در روستاها، با بیکاری موجود در منطقه مقابله کرد و در این راستا باید دهیاران و شورای اسلامی شهرستان بخش مرکزی با تعامل و همکاری مضاعف، این فضا را توسعه دهند.
بخشدار هندیجان اضافه کرد: در جلسه‌ای که با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شورای محل و دهیار روستای چم‌کلگه داشتیم مقرر شد شورای اسلامی این روستا با ارسال لیست افرادی که تاکنون زمینی به آنها واگذار نشده و دارای شرایط مکفی هستند را در اختیار جهاد کشاورزی شهرستان قرار دهد تا اقدامات بعدی نیز صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی حاصل تجربی و تلاش مسئولان مختلف بخش‌های اجرایی شهرستان است خاطرنشان کرد: خدمتگزاری به مردم از اهداف مسئولان این شهرستان بوده و خواهد بود.
بخشدار هندیجان در پایان گفت: مسئولان شهرستان و استان باید توجه خاصی به روستاییان داشته باشند و خدمت‌رسانی به آنها را در اولویت کارها و برنامه‌های خود قرار دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *