پتروشیمی اروند بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره PVC در جهان

خورنا: مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند از شرکت پتروشیمی اروند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره PVC در جهان نام برد.

سیدکاظم موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: شرکت پتروشیمی اروند، مجری طرح الفین هشتم بوده و محل اجرای آن منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
وی افزود: این شرکت در سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت کرده و مساحت آن ۱۰۸ هکتار است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در خصوص کاربرد انواع محصولات این شرکت تصریح کرد: اتیلن، ماده اولیه صنایع پتروشیمی، تولید انواع لوله‌ها، شیلنگ، عایق حرارتی، لوازم آشپزخانه و ظروف اسباب‌بازی، تهیه موادشوینده، ضدعفونی کننده و پاک کننده صنعتی در صنایع نساجی از جمله کاربردهای تولید این شرکت است.
وی در ادامه به تولید نادرترین گریدهای پی وی سی با درجه خلوص و کیفیت بالا برای نخستین‌بار در خاورمیانه توسط پتروشیمی اروند اشاره کرد و گفت: واحد پی وی سی مجتمع پتروشیمی اروند با این آینده‌نگری طراحی و بهره‌برداری شده تا بتواند سالانه ۳۰۰ هزار تن گرید سوسپانسیون و ۴۰ هزار تن گرید امولسیون تولید کند.
موسوی با بیان اینکه واحد کلر آلکالی این مجتمع به‌عنوان نخستین مرحله زنجیره پی وی سی از اواسط سال گذشته راه‌اندازی شده ادامه داد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۶۶۰ هزار تن سود سوزآور، ۱۶ هزار و ۲۵۰ تن آب ژاول ، ۵۸۵ هزار تن کلر و ۱۲۴ هزار تن اسید کلریدریک را دارد.
وی همچنین عنوان کرد: این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۳۴۳ هزار تن وینیل کلراید منومر و ۳۲۹ هزار و ۳۰۰ تن اتیلن دی کلراید به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده زنجیره PVC در جهان شناخته شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند افزود: در حال حاضر سود سوزآور مورد نیاز صنایع نساجی، نیروگاهی، نفت و پتروشیمی و همچنین کلر و آب ژاول کل منطقه توسط مجتمع پتروشیمی اروند تأمین می‌شود.
وی بیان کرد: واحد پی وی سی این مجتمع با همت و پشتکار متخصصین ایرانی و کارشناسان داخلی در مدار تولید قرار گرفته است.
موسوی تصریح کرد: در این واحد نادرترین گریدهای E-PVC و S_PVC خاورمیانه تولید می‌شود.
بنا به گفته وی نصب تمام تجهیزات مجتمع پتروشیمی اروند پس از عدم تعهد شرکای خارجی توسط شرکت‌های داخلی و کارشناسان ایرانی انجام شده است که از نکات برجسته اجرای این طرح است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: این شرکت پس از تأمین بازار داخلی، مازاد تولید را صادر می‌کند.
وی در پایان نیز گفت: در حال حاضر بهره‌برداری از همه واحدهای پتروشیمی اروند صورت گرفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • زینو ای کاش مطالبتون به زبونی ساده تر برای ما دبیرستانی ها نوشته می شد