برگزاری دومین کنگره شعر خلیج‎فارس در هندیجان

خورنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از برگزاری دومین کنگره شعر خلیج‎فارس در این شهرستان خبر داد.

سیدعارف مهدی‎نیا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: دومین کنگره شعر خلیج‎فارس در فروردین ماه سال آینده در شهرستان هندیجان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به نحوه برگزاری این کنگره گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به منظور اخذ مجوز اداره کل استان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دومین کنگره شعر خلیج‎فارس، نسبت به برگزاری این کنگره در فروردین ماه سال آینده در هندیجان اقدام خواهیم کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هندیجان در خصوص هدف برگزاری این کنگره شعر تصریح کرد: به منظور بسترسازی برای خلق آثار بدیع و نو در زمینه ملی و همچنین برای پاسداری و گرامیداشت خون شهدا، دومین کنگره شعر به مانند کنگره اول در دو بخش خلیج فارس و آزاد و هر بخش شامل دو بخش جداگانه شعر سپید و شعر کلاسیک برگزار خواهد شد.
مهدی‎نیا با اشاره به اینکه پذیرش آثار شاعران به صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت، افزود: برای نخستین‌بار در استان خوزستان دبیرخانه کنگره اقدام به پذیرش آثار فاخر شاعران ملی به صورت اینترنتی می‎کند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که شرایط جوی مساعد باشد، این کنگره شعر را بر روی اسکله بحرکان و در آبهای نیلگون خلیج فارس برگزار خواهیم کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هندیجان در خصوص نحوه و زمان ارسال آثار به دبیرخانه اظهار داشت: علاقه‎مندان به شرکت در دومین کنگره ملی شعر خلیج فارس می‎توانند آثار خود را به صورت تایپ شده در قالب فایل word و یا pdf تا تاریخ بیستم اسفندماه سال جاری به دبیرخانه اینترنتی کنگره به آدرس www.khalij-fars2.ir  ارسال کنند.
مهدی‎نیا در پایان با ابراز امیدواری از استقبال هنرمندان هندیجان از این کنگره گفت: در دوره گذشته تعداد زیادی از شاعران با آثار ارزشمند خود در این کنگره شرکت کردند و امیدواریم که در دوره دوم آن نیز شاهد استقبال خوبی از آن باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *