فراخوان جشنواره کشوری عکس فجر ماهشهر منتشر شد

خورنا: فراخوان هفتمین جشنواره کشوری عکس فجر بندر ماهشهر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر و کانون فیلم و عکس این شهرستان، هفتمین جشنواره کشوری عکس فجر بندرماهشهر را برگزار می کند. بدین منظور از عکاسان کشور دعوت می شود که در این جشنواره با موضوع عکاسی مستند اجتماعی شرکت کنند.
با توجه به اینکه عکاسی مستند اجتماعی گونه ای از عکاسی است که انسان را با تمام ویژگیهای او در ابعاد زمانی و مکانی در کنار ابزارها، علایق و روش زندگی اش مورد توجه قرار داده است و اثری قابل اعتنا از انسان معاصر را نشان می دهد، برگزار کننده انتظار دارد آثاری از عکاسان شاهد باشد که عمیقا بر دیدگاه شخصی آنان منطبق بوده و احیانا از تقلید های رایج پرهیز کرده باشد.
در بخش تک عکس هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس به دبیرخانه ارسال کند. باید برای هر عکس عنوانی انتخاب شود و بر روی برچسب نوشته شود.
در بخش مجموعه عکس هر عکاس می تواند حداکثر دو مجموعه که هر کدام شامل ۵ تا ۱۰ قطعه عکس باشد به دبیرخانه ارسال کند. از میان مجموعه های پذیرفته نشده هیچ تک عکسی از طرف هیئت داوران برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب نخواهد شد.
در بخش مجموعه عکس لازم است شرح کامل اثر در یک صفحه A4 ارسال شود و به مجموعه هایی که فاقد توضیحات کامل باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد. مجموعه عکسهای ارسالی باید دارای ترتیب باشد و توسط صاحب اثر شماره گذاری شده باشد.
هیئت داوران به منظور غنا بخشیدن به مجموعه عکسها می توانند از تعداد عکسهای مجموعه انتخاب شده، حذف کنند. مجموعه عکسهایی که تعداد عکسهای آن از ۱۰ قطعه بیشتر باشد در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.
به آثاری که بعد از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال و یا فاقد فرم تقاضای شرکت در جشنواره و یا برچسب های تکمیل شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد.
از آثار پذیرفته شده جهت چاپ در کتاب و دیگر موارد نمایشگاهی استفاده خواهد شد. ارسال آثار به این جشنواره به منزله قبول تمامی مقررات جشنواره می باشد. بر روی CD نام و نام خانوادگی و شماره تلفن خود را بنویسید. مهلت ارسال آثار تا ۲۰ دی ماه سال جاری می باشد و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده خواهد بود. تمامی عکاسانی که عکس های آنان به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است در مدت سه روز برپایی جشنواره در بندر ماهشهر مهمان خواهند بود.
برگزاری کارگاه ها و نشستهای عکاسی، تورهای عکاسی (عکاسی از مناطق صنعتی و بندری) و گشت دریایی از برنامه های جشنواره خواهد بود.
داوران این جشنواره محسن راستانی، اسماعیل عباسی و محمد ستاری هستند و زمان داوری آثار هفته آخر دی ماه اعلام شده است.