ردپای جریان انحرافی در عملیات غیرصنعتی ماهشهر/شهرک بعثت رنگ و بوی محرم ندارد

خورنا: دیدن برخی برخوردها و تناقضات شائبه رسوخ جریان انحرافی در لایه‌های مدیریتی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر را به ذهن متبادر می‌کند، جریان پلیدی که فرهنگ و مذهب و اعتقادات را نشانه رفته و نیات شوم و خطرناکی را دنبال می‌کند.

به گزارش خورنا، شهرک بعثت واقع در ۳۰ کیلومتری بندر ماهشهر و در جوار شهر چمران شهرکی است که به منظور اسکان کارکنان شاغل در صنایع پتروشیمی ماهشهر بنا نهاده شده است.

برهمین اساس ساکنان عمده آن را کارکنان شاغل در صنایع پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی تشکیل می‌دهد و مدیریت آن نیز بر عهده شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی است…

… هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم، کوی و برزن و محله به محله هر شهر با پارچه‌های مشکی سیاه‌پوش شده و بوی محرم از در و دیوار شهر به مشام می‌رسد.

اما گویی شهرک بعثت در این میان مستثنی و از آمدن محرم غافل مانده است و غیر از درب مسجد جامع و یکی دو مکان دیگر هیچ نشانی از محرم و شور حسینی (ع) مشاهده نمی‌شود.

این مسأله با گذری سطحی از خیابان‌های این شهرک به خوبی ملموس و مشهود است.

پس از تغییر در مدیریت شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر به ناگاه تغییرات عمده‌ای در رویکرد این شرکت به وجود آمد.

هدف این رویکرد به ظاهر کاهش هزینه‌های جاری و بی‌مورد و افزایش میزان درآمدهای این شرکت بود که از همان ابتدا نیز با مخالفت‌ها و واکنش‌های منفی مواجه شد.

حذف بسیاری از هزینه‌های جاری، پولی شدن ورود به پارک ارم چمران، تعطیلی فعالیت فرهنگسرای فردوسی و به اجاره نهادن آن، به حراج نهادن نهال‌های پارک ارم و … نمونه‌ای از این تغییر رویکرد بود که به ظاهر نشان از نیتی و هدفی همچون کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها داشت.

اما در این میان به فرهنگ و مذهب و دین چوب حراج زده شد و در این برهه که فرق ضاله‌ای همچون وهابیت برای مبارزه با مذهب ناب تشیع از کوچک‌ترین تلاشی فروگذار نمی‌کنند به اقدامات فرهنگی و مذهبی بهایی داده نمی‌شود و به بهانه کاهش هزینه‌ها از هزینه‌کرد در این مقوله بسیار مهم خودداری می‌شود.

اما جای تعجب این که در برگزاری جشن‌های آنچنانی که با دعوت از خواننده‌های گیسوبلند و ابرو کمند و اجرای سخیف برنامه‌هایی بی‌محتوا برگزار می‌شود بحث کاهش هزینه‌ها به ورطه فراموشی سپرده شده و هزینه‌های آنچنانی صرف می‌شود اما برای تهیه و نصب چند تکه پارچه مشکی و سیاه‌پوش کردن معابر فریاد نداری و بی‌پولی سر می‌دهند.

اینگونه است که با دیدن این برخوردها و تناقضات شائبه رسوخ جریان انحرافی در لایه‌های مدیریتی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر به ذهن متبادر می‌شود، جریان پلیدی که فرهنگ و مذهب را نشانه رفته و نیات شوم و خطرناکی را دنبال می‌کند.

چنانچه حذف بودجه فرهنگی مساجد توسط مدیریت شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی را نیز یادآور شویم آنگاه است که این ظن و گمان بیشتر از پیش تقویت می‌شود.

اینجاست که انتظارات از مسئولان ارشد شهرستان همچون امام جمعه و فرماندار و همچنین نهادهای امنیتی بیشتر از پیش می‌شود که در مقابل چنین جریانات خزنده و خطرناک سکوت اختیار نکرده و هرچه سریع‌تر با این جریان مسموم قاطعانه مقابله کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یه ماهشهری حقیر از همون انتدا با این آقایی که مدیرعامل عملیات شدن مخالف بود بویژه ینکه ایشون امتحانشونو یه بار در سال 75 پس داده بودن و بقول قدیمیا آزموده را دوباره آزمودن خطاست.... مسئولین ماهشهر هم که انگار نه انگار...بگذریم خدا آخر عاقبت مارو ختم بخیر کنه
    • ناشناس سلام ماتواین شهرک سنگی سالی چند بارجشن میگیریم که نظرتنگی می کنید ماشادی می خواهیم / مرسی اقای حنیف مخصوصا برای فرهنگسراباقرالعلوم/
  • حمید خبر رو امروز خوندم .نه به عنوان یک خبر که به عنوان یک پدیده . همون طور که می دونید ما از غرب (به معنی اعم آن ) شاید چندین صد سال عقب باشیم، ولی به نظر بنده این عقب ماندگی در بعد اخلاقی بسیار بیشتر از بعد تکنولوژیکی و صنعتی است .متاسفانه اغلب ما(ایرانیهای مسلمان ) از نظر اخلاقی صدها سال به عقب رفته ایم .عنوان کردن مطالب خلاف واقع و استنتاج های نامربوط و متهم کردن افراد در حد خوردن آب برایمان راحت شده و از این بابت نیز هیچ شرممان نمی آید .دوست گرامی اینکه رویکرد مدیریت شرکتی کاهش هزینه ها و افزایش درآمد ها باشد که کار بدی نیست .فرهنگسرای فردوسی تعطیل نشده و فضای آن به اجاره داده نشده بلکه با تمام ظرفیت مشغول به کار می باشد .نهالهای پارک ارم حراج نشده .بلکه از فضای خالیاین پارک جهت فروش مشارکتی استفاده شده است .مجید دلبندم هزینه های اجرای جشنهای آنچنانی (به نظر جنابعالی ) از سوی شرکتهای منطقه تقبل می شود و شرکت عملیات فقط کارگزار آن شرکتها می باشد یقینا" اگر آن شرکتها تقبل هزینه می کردند از شهرک بعثت تا کل ماهشهر را برای خاطر شما سیاه پوش می کردند اما متاسفانه شرکتها این هزینه را تقبل نمی کنند .یقینا"مدیر عامل شرکت مربوطه مثل من و شما دارای نقائصی است ولی اکنون که بازار دروغ و افترا داغ بوده و سکه رائج نیز دروغ است برای اثبات نظر خود نباید با سنجاق کردن گروه موهوم انحرافی و مدیر عامل شرکت عملیات و پرده سیاه خود نمایی ،صرفا"به جهت پر کردن صفحه خبر و یا شاید دلائل نا صواب دیگر از اخلاقیات دور شویم . خداوند همه ما را هدایت نماید
  • امید نه تنها به بهانه کاهش هزینه ها برخی ارزشهای معنوی نادیده کرفته شده بلکه ارزش و اعتبار پرسنل این شرکت نیز لکه دار شده و افراد به ظاهر مدافع منافع شرکت در سمت رییس واحد و با پشتبانی از مدیر عامل پرسنل را تحقیر و خوار نموده و علاوه بر ان با کاهش بالای 50درصد امکانات رفاهی و مزایای پرسنل میخواهند پرسنل را فراری داده در حالی که از مدیر عامل تا برخی روسای واحدها کلیه امکانات را دارن و اگر برای انان هم کاهش یابد دست از کار میکشن ولی باقی پرسنل مجبور به سکوتن حیف از نیروهای متخصص اما تحقیر شده کهیا باید سکوت کنن یا باید عطا را به لقا ببخشن و برون و اینچنین میشه که با مسیولین نالایق بزودی این شرکت نابود میشه
  • علیرضا لطفا بدون اطلاع حرف نزنید ومدعی دین نشوید.شما چه کردین برای دین.؟؟؟ ازکجامیدونیدبودجه فرهنگی مساجدقطع شده؟؟اگرثابت بشه طی هیچ سالی بودجه فرهنگی مساجد قطع نشده مردباش ورسمامعذرت خواهی کن....
  • ناشناس این کسی که این خبرو برای شما فرستاده مثل اینکه مثل کبک سرشو زیر برف کرده از هیچ جا خبر نداره که توی کل ایران از این برنامه های شاد با افراد گیسو کمندتر وابروکمندتر حتی در سیمای جمهوری انجام میشه حالا گیر داده به این شهرک که مردمش مثل شهرهای دیگه کشور و حتی استان تفریحی ندارند اصلا کلا ایشون مثل اینکه دوست دارند کل سال کل ایران سیاهپوش و تو عزا باشه همین آدما باعث شدند مردم ایران مشکلات روانی پیدا کنند
  • آزاد نه افراط نه تفریط. هر چیزی باید سرجای خودش باشه به اندازه لازم و با درنظر گرفتن عرف جامعه. بالاخره یه روزی یاد میگیریم که کاهش هزینه به معنای حذف هزینه نیست، به معنای درست هزینه کردنه. یعنی چیزی که ما نداریم و ادعا میکنیم بلدیم. مدیریت نادرست مشکل امروز ماست. تبریز یه پتروشیمی داره، برو ببین چه امکاناتی داره. ماهشهر چندتا داره؟ مدیران ما اکثرا زن و بچه هاشون بیرون از ماهشهرند، ماها هم که خوابیم، اگه بهمون امکانات بدهند میگیم شکر، اگه ندهند الکی دست و پا میزنیم و فقط شکایتهای درگوشی میکنیم. از ماست که برماست. تا اینجور خصوصیاتی تو ما مردم ممکو و ماهشهر و.... (شرکتی ها) هست، اوضاع همینه که هست.