آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: عده‌ای خیال می‌کنند هرچه خودسرتر باشند، انقلابی‌ترند

خورنا: پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گزیده خطبه‌های نماز جمعه وی در سال ۱۳۶۰ را منتشر کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده است که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ۳۰ سال قبل گفت: «من این اطمینان را امروز از تریبون نماز جمعه می‌دهم و به‌عنوان رییس مجلس و یک مسلمان که سیاست کشور را می‌داند می‌گویم، سیاست کشور ما این نیست که با بی‌قانونی و با شعار، با مردم برخورد بکنیم. هرجا که دیدید یک ارگانی، چه انقلابی و چه غیرانقلابی، چه اداری و چه غیراداری، می‌خواهد برخورد غیرقانونی بکند، این دوست نیست، دشمن است. یا دوست نادان است که کار دشمن را می‌کند!

* این خودسری‌ها و تجاوز از مرز قانون، چه به دست دوست و چه به دست دشمنان دوست‌نما، سبب ایجاد بی‌اعتمادی مردم و فلج ماندن نیروهای سازنده در اقتصاد کشور می‌شود. ما باید یک حدوحسابی را در این‌گونه امور رعایت کنیم. از طرف دیگر می‌خواهم بگویم تجاوزکاران اقتصادی، آنهایی که به خیال خودشان با درآمدهای شخصی خودشان از راه قانون‌شکنی و احتکار دست به تشدید جو بی‌اعتمادی می‌زنند باید شناخته و کشف شوند. اینها اگر دشمن باشند که حساب‌شان معلوم است؛ اما اگر فقط به دلیل سودجویی و منافع شخصی اقدام کرده باشند، احمق هستند. چون به‌زودی شناخته و مردم نسبت به این تیپ افراد بی‌اعتماد می‌شوند.