اعلام نرخ بیکاری توسط اداره کار در آبادان

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس بر اعلام نرخ بیکاری توسط اداره کار در شهرستان به‌منظور ایجاد بسترسازی مناسب در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عبدالله کعبی ‌در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان آبادان که در محل فرمانداری این شهرستان با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد با عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع)، سید و سالار شهیدان اظهار داشت: یکی از مباحثی که همواره در شهرستان برای مردم یک دغدغه بوده، کالاهای همراه ملوان و یا همان ته‌لنجی‌هاست.
وی افزود: اینکه از ورود این کالا جلوگیری شود منطقی نیست زیرا وجود این امر خود به تنهایی بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را در منطقه ایجاد کرده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: البته در این راستا با فرماندار ویژه، مدیریت شبکه بهداشت و درمان و همچنین اداره گمرک شهرستان جلساتی را برگزار کرده و به نتایجی نیز رسیده‌ایم که امیدواریم با حمایت مسئولان راه‌حلی در عرضه و وارد کردن مطلوب و مناسب این کالاها ارائه شود.
وی در ادامه با اشاره به معضل بیکاری در آبادان خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون آماری از جمعیت و نرخ بیکاری در شهرستان ارائه نشده که از اداره کار شهرستان انتظار داریم هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کند.
کعبی اضافه کرد: در دست داشتن آمار صحیح بیکاری می‌تواند مسئولان امر را در راستای ایجاد بستر و زمینه‌های شغلی مناسب هدایت کند.
وی افزود: هر روز سیل بیکاران به دفاتر نمایندگان مردم در شهرستان سرازیر می‌شود که این امر برای ما و مردم اصلاً رضایتمند و خوشایند نیست.
نماینده مردم آبادان در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در راستای باقی‌مانده محصولات کشاورزی زراعت‌کاران در شهرستان با وزیر جهاد کشاورزی رایزنی شده که مقرر شده که میزان این محصولات را در شهرستان برآورد و به آنها اعلام کنیم تا هر چه سریع‌تر در راستای خرید این محصولات توسط دولت اقدام شود.
وی در خصوص مطالبات عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان چنین بیان کرد: مطالبات شهرداری حاصل از عوارض آلایندگی هوا نیز در حال پیگیری بوده و به‌زودی حق و حقوق مردم آبادان به شهرشان بازگردانده می‌شود.
کعبی اضافه کرد: ما معتقدیم عوارض آلایندگی پالایشگاه متعلق به مردم است و باید به شهرستان آبادان اختصاص یابد نه به دیگر شهرها و مناطق استان که از آلودگی‌‌های پالایشگاه رنج نمی‌برند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مجوز احداث تصفیه‌خانه شهرستان را اخذ کرده‌ایم گفت: با فروش اوراق مشارکت، مجوز تأسیس فاضلاب در چند شهر استان داده شده و سهم آبادان در این میان ۳۰ میلیارد تومان بوده که مقرر شده این پروژه ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب و نابه‌سامان‌ بهداشتی بیمارستان طالقانی خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مجوز ساخت آن را از وزیر گرفته و مقرر شده که بودجه‌ای در این راستا به امر بهسازی و ساخت این بیمارستان به شهرستان اختصاص داده شود.
نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه بیمارستان طالقانی تنها در زمان جنگ بازسازی شد افزود: با بهسازی مجدد این بیمارستان مطمئناً وضعیت بهداشتی مطلوبی برای شهروندان به ارمغان می‌آید.
وی در ادامه همچنین با اشاره به اتمام پروژه جاده آبادان ـ ماهشهر گفت: این پروژه در سه فاز ۱۵ کیلومتری در حال اجرا بوده که امیدواریم هر چه سریع‌تر و در موعد مقرر به کار خود پایان دهد.
کعبی همچنین به وجود احشام سرگردان در مناطق شهری اشاره کرد و عنوان کرد: امیدواریم که شهرداری و شبکه بهداشت آبادان و همچنین مسئولان مرتبط نسبت به رفع این مشکل تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
وی در پایان به اعطا و صدور مجوز تردد خودروهای پلاک اروند از محدوده شهری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مداوم مسئولان، این مهم صورت گرفته و رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *