آغاز برداشت برنج از از شالیزارهای خرمشهر

خورنا: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز برداشت برنج از سطح یک‌هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

ابراهیم دلاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر انواع برنج شامل آمل ۳ و برنج عنبربو محلی کشت می‌شوند که درحال حاضر با میانگین سه و نیم تا پنج تن شلتوک از هر هکتار کار برداشت این محصول آغاز شده‌است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن برنج از مزارع خرمشهر برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر درادامه خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت برنج در شهرستان خرمشهر در مقایسه با سال گذشته با ۵۰ درصد کاهش مواجه بوده‌ که دلیل آن عمدتاً نوسانات موجود در شوری و همچنین افزایش قیمت آب و هزینه‌های سوخت است.
دلاوری همچنین در خصوص خدماتی که تاکنون به شالیزاران خرمشهر ارائه شده است، گفت: مدیریت فعلی جهاد کشاورزی خرمشهر علاوه بر اعمال نظارت‌های فنی و کارشناسی بر سطح یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی، خدمات دیگری را نیز به شالیزاران ارائه کرده که از آن جمله می‌توان به تخصیص ۱۸۰ تن کود شیمیایی، تعویض بذر در سطح ۵۰ هکتار از اراضی و همچنین انجام آزمون‌های خاک به تعداد ۶۰ نمونه اشاره کرد.
وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است، اظهار داشت: از این اراضی بیش از ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان خرمشهر زیر کشت محصولات باغی می‌روند و این درحالی است که در استان خوزستان در مجموع سالانه به میزان ۱۲ میلیون تن محصول کشاورزی برداشت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان با ابراز امیدواری از افزایش تعامل موثر میان کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا در زمینه کشت محصولات کشاورزی شاهد تحولات چشمگیر در شهرستان خرمشهر باشیم.