آتش‌سوزی در پتروشیمی کارون تلفات جانی نداشت

خورنا: مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون گفت: حادثه آتش‌سوزی روز دوشنبه هیچ آسیب‌دیدگی جانی منجر به فوت یا جراحت را درپی نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، سید روح‌الله یزدان‌خواه با بیان اینکه حادثه آتش‌سوزی روز دوشنبه هیچ آسیب‌دیدگی جانی منجر به فوت یا جراحت را درپی نداشت، اظهار داشت: هیچ تجهیزات مهمی در این حادثه آسیب ندیده و هیچ‌گونه تلفات جانی یا جراحات رخ نداده‌است.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه عصر دوشنبه هفتم آذرماه به وقوع پیوسته‌ گفت: در این حادثه یکی از خطوط لوله ساختمان تغلیظ اسید سولفوریک دچار آسیب شده و به دنبال آن کابل‌های برق ساختمان دچار آتش‌سوزی شده‌اند.
مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون با اشاره به حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محل حادثه و مهار آتش خاطرنشان کرد: تا زمان راه‌اندازی مجدد خط تولید نیازهای صنایع داخلی به محصولات پتروشیمی کارون با توجه به موجودی مناسب انبارهای این شرکت بدون مشکل تامین خواهد شد.
یزدان‌خواه افزود: راه‌اندازی مجدد خط تولید ظرف دو هفته آینده و پس از تعویض کابل‌های برق و انجام تعمیرات ساختمان آسیب‌دیده صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت: شرکت پتروشیمی کارون نخستین شرکتی است که با هدف جلب سرمایه خارجی در توسعه صنایع شیمیایی کشور پس از تصویب قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و به منظور وارد کردن فناوری تولید ایزوسیانات‌ها که از جمله مواد پتروشیمی ویژه به شمار می‌روند، با مشارکت شرکت کماتور سوئد و هانزاشیمی آلمان در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.
مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون درخصوص ویژگی‌های ایزوسیانات‌ها تصریح کرد: ایزوسیانات‌ها از دسته مواد استراتژیک با سود اقتصادی بالا است و در صنعت پتروشیمی به این مواد به دلیل کاربرد آن در طیف وسیعی از کالاها توجه ویژه‌ای می‌شود، به طوری‌که در ۶۰ سال گذشته کاربردی‌ترین ماده پلیمری جهان بوده است.
یزدان‌خواه اظهار داشت: این ماده از جمله موادی است که انحصار تولید آن در دست تعداد محدودی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی است به گونه‌ای که حتی لیسانس آن را در اختیار سایر کشورها و شرکت‌های تولیدکننده مواد پتروشیمی قرار نمی‌دهند به این ترتیب با راه‌اندازی شرکت پتروشیمی کارون به‌عنوان نخستین شرکت تولیدکننده این مواد در خاورمیانه، سالانه ۸۰ هزار تن ایزوسیانات در این مجتمع تولید و در فاز اول به ۴۰ هزار تن به تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) و در فاز دوم به ۴۰ هزار تن به متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات ( MDI) تبدیل می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *