آماده‌سازی ۷۰۰۰ واحد مسکن مهر در آبادان

خورنا: فرماندار ویژه آبادان از آماده‌سازی ۷ هزار واحد مسکن مهر در سه منطقه از شهرستان آبادان خبر داد.

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: ۷ هزار واحد مسکن مهر در قالب سه مجتمع بزرگ در مناطق ذوالفقاری، شطیط و کوی فرهنگیان آبادان به مراحل آماده‌سازی نزدیک شده ‌است که درصورت تکمیل مراحل ساخت و بهره‌برداری در آینده‌ای نزدیک به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدها تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند گفت: تاکنون آن قسمت از کار که متکی به سهم آورده‌های دولتی و اعتبارات تخصیص یافته از سوی بانک‌ها بود به اتمام رسیده و تنها به دلیل تأخیر یا عدم پرداخت سهم اعتبارات مردمی است که تکمیل پروژه احداث واحدها به تأخیر افتاده‌ است.
فرماندار ویژه آبادان در ادامه با بیان اینکه یک مسئله مهم دیگر در بحث مسکن مهر عرصه‌های خدمتگزاری یا کاربری‌هاست، تصریح کرد: عرصه‌های خدمتگزاری از جمله مدرسه، مسجد، فضای سبز و کتابخانه در هر منطقه مسکونی مورد نیاز است که در مورد مجتمع‌های مسکن مهر نیز کار احداث این بناها تاکنون در سایت فرهنگیان آغاز شده و برای احداث برخی از آنها فراخوان تجاری منتشر شده‌ است.
ایلخاص‌زاده خاطرنشان کرد: برای تخصیص انشعابات گاز به منازل مسکن مهر در ابتدا باید شبکه آب و فاضلاب این مجتمع‌ها تکمیل شده و سپس عملیات لوله‌‌کشی گاز در آنها انجام شود که برای این کار اعضا باید با آب و فاضلاب قرارداد بسته و هزینه‌های مربوط به حق اشتراک را پرداخت کنند تا به این ترتیب مشکل گاز این واحدها نیز برطرف شود.
وی اضافه کرد: برای پرداخت حق اشتراک انشعابات شبکه آب و فاضلاب تا آنجا که ممکن است با قسط بندی این مبلغ به اعضا کمک می‌‌کنیم.
فرماندار ویژه آبادان درخصوص لزوم تکمیل تمام انشعابات اظهار داشت: باید تمام این مراحل به طور کامل انجام گیرند تا در آینده شاهد کنده‌کاری‌های بی‌مورد در آسفالت معبر نباشیم.
ایلخاص‌زاده در پایان به قیمت تمام شده در تعاونی‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به این دلیل که سهم آورده مردم در تعاونی‌های مختلف متفاوت است ممکن است قیمت تمام شده برای همه اعضا در پایان ساخت واحدها یکسان نباشد که این بستگی به تعاونی‌ها دارد وگرنه حداقل آورده‌ها در همه تعاونی‌ها استاندارد است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *