توزیع اقلام مصرفی در بین سیل‌زدگان بهبهان

خورنا: رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان از توزیع اقلام مصرفی در بین ۲۴۹ خانوار سیل‌زده این شهرستان خبر داد.

غلامرضا شهبازی‎مقدم امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر پیش از وقوع این حادثه و با توجه به هشدارهایی که نسبت به وقوع سیل در منطقه داده شده بود، در سه جلسه مدیریت بحران شرکت کرده و آماده مقابله با هر حادثه‎ای بود.
وی افزود: پس از وقوع حادثه نیز نیروهای امدادی ما در همان دقایق اولیه در منطقه حاضر شدند که همین موضوع و از جان‎گذشتگی نیروهای امدادی، “محمود کاری” را به شهادت رسانید.
شهبازی‎مقدم تصریح کرد: جمعیت هلال احمر بهبهان در این حادثه با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در سه جبهه نجات خودروهای گرفتار شده و افراد مفقود، امدادرسانی به روستاها و عشایر با کمک بخشداران و دهیاران و توزیع اقلام مصرفی در میان سیل‎زدگان وارد عمل شد.
رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان با بیان اینکه تمام نیروهای امدادی این جمعیت داوطلب افتخاری بوده و تنها پنج نیروی رسمی دارد، افزود: این نیروها از شب حادثه و تا به امروز محل کسب و کار خود را رها کرده و با ایثار و از خودگذشتگی در حال امدادرسانی به مناطق حادثه‎دیده هستند.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای نخست حادثه که نیاز به کمک از سوی دیگر شهرها نیز بود، نیروهایی از شهرهای آغاجاری، امیدیه، هندیجان و اهواز نیز حضور داشتند.
شهبازی‌مقدم در پایان در خصوص توزیع اقلام مصرفی در میان سیل زدگان بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۲۴ بطری آب معدنی، ۹۲۱ عدد پتو، دو هزار و ۶۰۰ بسته مواد‎غذایی، ۱۱۰ تخته چادر، ۲۵۰ کیلوگرم پلاستیک، ۸۳ عدد والور، ۱۲۵ عدد موکت، ۱۴۰ فانوس، ۷۲  چراغ نفتی، ۱۱۰ جفت چکمه، ۶۰ جفت چکمه بچگانه، ۳۲ عدد کلمن و ۶۰ عدد ست ظروف در میان ۲۴۹ خانوار توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که روستا یا منطقه‎ای هنوز با مشکل آب آشامیدنی مواجه باشد، ما قادر به توزیع تعداد بیشتری آب معدنی نیز هستیم.