اتمام پروژه ساماندهی بندر ابوخضیر در شادگان

خورنا: فرماندار شادگان از اتمام پروژه ساماندهی بندر صیادی خورابوخضیر تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت بندر صیادی شادگان از ابتدای سال‌جاری آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این بندر دارای یک اسکله صیادی‌ست که با جزر و مد دریا بالا و پایین می‌رود و می‌توان از آن برای تردد و پهلوگیری کشتی‌ها و لنج‌های صیادی استفاده کرد، افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار صیاد در منطقه خور ابوخضیر از راه صیادی امرار معاش می‌کنند.
فرماندار شادگان ادامه داد: با راه‌اندازی اسکله صیادی،‌ صیادان منطقه در راستای ارائه تسهیلات و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر ساماندهی خواهند شد.
فیوضی همچنین با بیان اینکه با ایجاد این بندر بازار خرید، فروش، صید ماهی و آبزیان برای داخل و خارج از کشور به وجود می‌آید و تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت، گفت: در ساخت این بندر امکاناتی از جمله انبار، سوله و جایگاه سوخت‌رسانی و بنزین قایق‌ها در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: همچنین محوطه‌سازی و ساخت تأسیسات پشتیبانی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای ساماندهی این بندر صیادی است.
به گفته فرماندار شادگان، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، پروژه‌های ذکر شده در بندرصیادی خور ابوخضیر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه باشد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم اواخر سال ۹۱ شاهد اتمام پروژه طرح ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر خواهیم بود.
فیوضی اضافه کرد: با راه‌اندازی تأسیسات بندر و استقرار اسکله،‌ برای افرادی که در زمینه‌های جانبی ‌صیادی از جمله حمل و نقل، فروش و خرید فعالیت می‌کنند، اشتغال بیشتر و بهتری ایجاد می‌شود.
فرماندار شادگان با بیان اینکه راه‌اندازی بندر صیادی شادگان تأثیر بسزایی در افزایش اشتغال در سطح منطقه خواهد داشت به اهمیت اجرای این طرح در رونق اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: به‌کارگیری نیروهای بومی در بهره‌برداری از این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه گفت: توسعه حرفه صید و صیادی با توجه به اینکه مهارت بسیاری از ساکنان این منطقه است، می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار مؤثر باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *