ذالنور: ولی‌فقیه نزدیک‌ترین شخص به معصوم(ع) است

خورنا: ذوالنور گفت: در زمان غیبت امام عصر(عج)، ولی‌فقیه نزدیک‌ترین شخص به معصوم(ع) است.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه ثارالله کرمان، با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی‌(ره) تصریح کرد: امام خمینی بحث فقه سیاسی و حکومتی اسلام و ولایت فقیه را از زیر خروارها خاک خارج کرد و در سال ۴۹ مباحث ولی‌فقیه را در کتابی با عنوان نامه‌ای از امام موسوی در بیروت منتشر کردند که در ایران توزیع شد.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

* امام راحل تئوری حکومت را ارائه کرد. ایشان ولایت فقیه را اختراع و ابداع نکردند بلکه آن را استخراج کردند.

* امام خمینی‌(ره) در حکومت‌های مختلف بشری و مادی مانند سرمایه‌داری، کمونیست، لیبرالیسم و کاپیتالیسم ظرف امروزی را انتخاب کرد و مظروف دیروز را در آن ریخت که جمهوری با محتوای دینی بود به‌طوری‌که ولی‌فقیه در راس باشد.

* در دیدگاه ناب اسلامی بدون اذن ولی‌فقیه حق دخالت در امور وجود ندارد.

* بعضی‌ها معتقدند که کربلا حادثه‌ای اتفاقی با تاریخ مصرف معین بود و کربلا نیز از قاعده جنگ‌های بزرگ و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و بیماری‌های واگیر که تاریخ مصرف دارند، مستثنی نیست.

* بعضی از افراد اعتقاد دارند که اگر ارادتی به امام حسین(ع) وجود دارد، باید آن را به اردوگاه سیدالشهدا(ع) در کربلا و انزجار و لعن و نفرین را هم به اردوگاه ابن‌زیاد روانه کنید و معتقد هستند که کربلا و عاشورا بحث امروز نیست.

* بعضی از افراد در این قشر پا را فراتر می‌گذارند و جسارت را بیشتر کرده‌اند و معتقدند که ذکر عاشورا عقب‌گرد در تاریخ، در جا زدن و توقف کردن است.

* این افراد معتقد هستند که امروز عصر مدرنیته و پست مدرن و قرن ۲۱ است و نباید دنبال مسائل گذشته رفت زیرا سیر واپس‌گرایی و توقف در تاریخ دارد.

* عده‌ای از این افراد معتقدند که فرهنگ شهید و شهادت خشونت‌آفرین است و بدر و کربلا را خشونت می‌دانند. در روزنامه‌های زنجیره‌ای دوران اصلاحات یکی از لیدرهای این جریان منحط در مقاله‌ای توهین‌آمیز نوشت که خشونت در کربلا به دنبال خشونت پیامبر اسلام(ص) در بدر بود.

* در منطق این افراد عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی ترویج خشونت است.

* در این نظریه افراد معتقد هستند که کربلا یک واقعه تاریخی صرف و یک حادثه از جنس جنگ‌های بزرگ تاریخ و حوادث غیرمترقبه نیست و جنس و ماهیت متفاوتی دارد.

*قانون کربلا نشان می‌دهد که تاریخ تکرارپذیر است. یک بعد عاشورا عزاداری است که در راستای معرفت‌شناسی معنا پیدا می‌کند.

*عاشورا و کربلا خون رگ‌های جامعه است. اگر زندگی امروز از روح عاشورا بی‌بهره باشد، یک جسم مرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *