سه راهی امیدیه به صورت مانیتوریگ کنترل میشود

خورنا : مدیرعامل حمل و نقل اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان با بیان این‌ که امیدواریم در نیمه دوم امسال سامانه مدیریت راه‌ها راه‌اندازی شود، گفت: مشاهده و مانیتورینگ نقاط حساس، افزاش نظارت و کنترل جاده‌ها و افزایش سرعت و دقت عکس‌العمل سیستم‌های نظارتی در جاده‌ها از مزیت‌های استفاده و راه‌اندازی این سامانه است.

سیدمحمدحسین مرعشی اظهار کرد: سامانه مدیریت راه‌ها سامانه‌ای است که برای مدیریت راه‌ها، تهیه اطلاعات سریع و روزآمد از راه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ نقطه حساس جاده‌ای استان برای نصب دوربین‌های سامانه مدیریت راه‌ها شناسایی شده است که دوربین‌های نظارتی در این نقاط نصب خواهد شد.

مرعشی تصریح کرد: با نصب دوربین‌های نظارتی در نقاط حساس جاده‌ای حوادث از جمله تصادفات ، ترافیک و راه بندان‌ها قابل مشاهده خواهد بود و این موضوع موجب بسدت آوردن سریع اطلاعات از جاده‌ای و بالا رفتن سرعت عکس العمل می‌شود.

وی عنوان کرد: قرار است برای اجرا سامانه مدیریت راه‌ها پس از پایان یافته کار نصب دوربین‌ها، قراردادی با شرکت مخابرات منعقد شود تا تصاویر از طریق خط ایوان به مخابرات و از مخابرات به سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها ارسال شود.

مرعشی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به راه‌اندازی نشدن دوربین‌ها به محض وقوع اتفاق در جاده مدیران جاده‌ای دید از موضوع با خبر می‌شوند.

وی ادامه داد: اعتبارات این طرح به‌ صورت مرحله‌ای و از محل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور تامین شده است از جمله نقاط حساس شناسایی شده استان که دوربین‌ها در آنجا نصب شده است می‌توان به سه راهی هفتگل ، سه راهی رامهرمز ، سه راهی امیدیه و سه راهی خورد ورق اشاره کرد.