برگزاری دوره اتوماسیون سیستم‌های روان‌کاری در بندرامام

خورنا: معاون فنی و نگهداری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام از برگزاری دوره اتوماسیون سیستم‌های روان‌کاری در منطقه ویژه این بندر خبر داد.

بهروز آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرامام اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) نقش مؤثری در اقتصاد ملی و تجارت خارجی به‌عنوان دومین بندر مهم کشور دارد.
وی افزود: نزدیکی به بزرگترین مراکز صنعتی کشور از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، معادن و … در نیمه غربی کشور با بیش از ۷۰ درصد تراکم جمعیتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناسب پسکرانه‌ای جاده‌ای، ریلی و هوایی به مراکز عمده صنعتی کشور، برخورداری از  ظرفیت‌های قوی برای توسعه صادرات مجدد کالا و برخورداری از ظرفیت توسعه ترانزیت به کشورهای همسایه در محورهای غربی و شمال غربی کشور از جمله دلایل رشد و رونق اقتصادی در این بندر است.
معاون فنی و نگهداری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تصریح کرد: همچنین زمینه‌های مناسب به‌منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی، واقع شدن در مسیر حمل کالا از کشورهای آسیای جنوب شرق به کشورهای عراق، ترکیه و آسیای میانه، قابلیت تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینری پست پاناماکس (نسل چهارم) و فراهم کردن مقدمات لازم برای پذیرش کشتی های ۱۵۰ هزار تنی و نزدیکی به فرودگاه‌های اهواز، آبادان و ماهشهر در فاصله ۱۱۰،۱۰۰ و ۱۸ کیلومتری بندر به منظور دسترسی سریع به مراکز استان‌ها از دیگر علل رشد روزافزون اقتصادی و تجاری در این بندر ارزشمند به‌شمار می‌رود.
به گفته وی در راستای ارتقای دانش عملی نیروهای بخش تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی، دوره آموزش اتوماسیون سیستم‌های روان‌کاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) برگزار شد.
آقایی افزود: ارتقای سطح آگاهی و دانش علمی و عملی نیروهای بخش تعمیر و نگهداری با تازه‌ترین دستاوردهای تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی ضروری است.
معاون فنی و نگهداری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تصریح کرد: امیدواریم این گردهمایی یک روزه آموزشی بتواند در ارتقای سطح این دانش کمک مؤثری کند.
وی افزود: تجهیزات خشکی از جمله راهبردی‌ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری به‌شمار می‌آید و در این راستا حفظ و نگهداری این تجهیزات برابر با فن‌آوری‌های روز جهان بسیار حائز اهمیت است.
آقایی در ادامه با بیان اینکه منطقه ویژه بندرامام به دلیل نزدیکی به مرکز استان خوزستان به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی کشور محسوب می‌شود، گفت: ایجاد زمینه افزایش ارزش افزوده و صادرات از طریق بندرامام با توجه به تولید ۱۱ میلیون تنی محصولات پتروشیمی و صدور آن از طریق این بندر، کوتاه بودن مسیر جاده‌ای بندر امام به تهران در مقایسه با بنادر دیگر و در نهایت اتصال به شبکه راه‌های اصلی ترانزیتی و راه‌آهن سراسری کشور این منطقه را در کشور و حتی در خاورمیانه از ارزش قابل توجهی برخوردار کرده است.
وی در پایان با اشاره به مشارکت کارشناسان شرکت هیدرولوب در برگزاری این سمینار علمی افزود: طی این سمینار ۳۰ نفر از کارشناسان و کاردانان بخش تعمیر و نگهداری این اداره کل و بخش خصوصی شرکت کرده و با جدیدترین شیوه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی آشنا شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *