آمنه بهرامی: اگر دیه کامل را پرداخت نکنند، دلیلی برای ماندن در ایران ندارم

خورنا: آمنه بهرامی نوا، قربانی مشهور اسید پاشی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: در روز قصاص مجرم، فریب خوردم اما اگر دیه کامل را پرداخت نکنند، دیگر دلیلی برای ماندن در ایران ندارم. تا آخرین لحظه از دریافت حقوقم عقب‌نشینی نخواهم کرد، نمی‌دانم چرا عده‌ای از قضات و وکلا به دنبال آزادی مجرم هستند، در حالی که او ۱ جرم وحشتناک و غیرانسانی مرتکب شده است.

آمنه با اشاره به این که هزینه عمل جراحی یکی از چشم‌هایش بیش از ۳۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان برآورد شده است، تاکید کرد: در روز قصاص مجید موحدی، من تنها از قصاص چشمان مجرم گذشتم و مطابق صحبت‌هایی که با فریدون امیرآبادی، رئیس دادسرای امور اجرایی تهران داشتم، قرار شد که دیه ۲ چشم نابینا شده‌ام به من تعلق بگیرد اما حالا امیرآبادی می‌گوید این دیه به تو تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: نمی‌دانم چرا عده‌ای از قضات و وکلا به دنبال آزادی مجرم هستند، در حالی که او ۱ جرم وحشتناک و غیرانسانی مرتکب شده است. در واقع اگر بخواهند او را به این زودی‌ها از زندان آزاد کنند، من دیگر امنیت جانی ندارم و مجبور به ترک ایران می‌شوم.

آمنه نسبت به میزان دیه‌ای که برای او در نظر گرفته‌اند، به شدت اعتراض کرد و گفت: می‌خواهند با حذف دیه چشمانم، مبلغ ۱۰۹٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان را به من بدهند، در حالی که من از حق قانونی خودم، یعنی دریافت ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان بابت دیه چشم، دست و صورتم نخواهم گذشت.

وی ادامه داد: از آنجا که مجید موحدی و خانواده‌اش در جلسات خصوصی با مسئولان دادسرا، اعلام کرده‌اند که تنها قادر به پرداخت ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان از کل دیه من هستند، به همین خاطر گویا مسئولان این دادسرا قصد دارند به هر نحوی که شده مرا به گرفتن این مقدار دیه و رضایت کامل،‌ مجاب کنند.

بهرامی در پایان با بیان این که تا آخرین لحظه از دریافت حقوقم عقب‌نشینی نخواهم کرد، اظهار داشت: عزیز محمدی، قاضی پرونده من و همچنین وکیل حقوقی‌ام معتقد هستند که من هنوز هم می‌توانم دیه چشم‌هایم را بگیرم و من نیز همچنان منتظر نتیجه شکایتم نسبت به رای صادر شده از دادسرای اجرایی تهران هستم.