قاتل: منشی دندان‌پزشکی را من کشتم؟ یادم نمی‌آید!

خورنا: مرد نظافتچی که زن منشی ‌را در یک مطب دندان‌پزشکی به قتل رسانده ‌بود مدعی شد زمان حادثه در حالت عادی نبود و چیزی به یاد نمی‌آورد.

متهم که مردی ۴۰ ساله است، اوایل تابستان امسال وارد یک مطب دندان‌پزشکی شد و بعد از به قتل رساندن منشی ‌مطب جواهرات او را به سرقت برد.

در ابتدای این جلسه محاکمه، سیدرضایی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست گفت: اول تیر سال‌جاری اهالی ساختمانی در چهارراه ولیعصر تهران به ماموران خبر دادند متوجه اتفاقی در یک مطب دندان‌پزشکی شده‌اند و به نظر نمی‌رسد شرایط آنجا طبیعی باشد. بلافاصله ماموران به محل رفتند، در مطب باز بود پلیس وارد شد و جسد زنی را پیدا کرد که به نظر می‌رسید خفه ‌شده ‌است. ماموران به بازپرس ویژه قتل خبر دادند و مقدمات انتقال جسد فراهم شد. وضعیت مطب و آنچه اتفاق افتاده ‌بود نشان می‌داد این زن در برابر قاتل خود مقاومت کرده ‌است. لباس‌های پاره، میز شکسته و پول‌ها و طلاهای سرقت‌شده حکایت از آن داشت که این زن ۲۴ ساله به نام معصومه، قربانی یک سرقت شده‌ است. با توجه وضعیت ظاهری این زن مشخص بود که قاتل قصد تعرض به او را نیز داشته ‌است.

نماینده دادستان ادامه داد: ماموران در اولین گام از همسایه‌ها بازجویی کردند آنها گفتند مردی را دیده‌اند که با عجله از در مطب خارج شد و آنها متوجه شدند که این مرد نظافتچی مطب است.

ماموران با توجه به این یافته‌ها از شرکت خدمات نظافتی که معمولاً معصومه از آنجا کارگر می‌گرفت تحقیق کردند. مدیر این شرکت گفت: کسی که روز حادثه به مطب دندان‌پزشکی رفته ‌بود مردی به نام سعید است که سه ماه قبل با امضای سفته‌ای به این شرکت آمد و کارش را آغاز کرد البته چند روزی است که سر کار نیامده ‌است.

در اقدام بعدی ماموران رد سعید را گرفتند و او را بازداشت کردند. سیدرضایی ادامه ‌داد: این مرد در جلسات متعدد بازجویی به قتل اعتراف کرد و گفت قصد داشت معصومه را مورد آزار قرار دهد و بعد جواهراتش را بدزدد و برود اما معصومه در برابر او مقاومت کرد ‌و او هم دست به قتل این زن که زمان حادثه در مطب تنها بود، زد. سعید جزییات قتل را توضیح داد و بیان کرد این زن را با روسری خفه ‌کرده ‌است. بنابراین با توجه به مدارک موجود در پرونده درخواست صدور حکم قانونی در این خصوص را دارم. با توجه به اینکه بعد از مرگ معصومه پدر او هم فوت شد خواهران و برادران او به عنوان اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و برای متهم درخواست صدور حکم قصاص کردند و متعهد شدند تفاضل دیه را هم بپردازند.

در ادامه، متهم پرونده در حالی دفاع از خودش را آغاز کرد که پزشکی قانونی اعلام کرده بود آثار تجاوز در بدن مقتول دیده ‌نشده‌ است.

سعید گفت: من قبلاً اتهامم را قبول کردم اما حالا به یاد نمی‌آورم که چه اتفاقی افتاد و من چرا این کار را کردم.

او گفت: من سابقه بیماری روانی دارم و آن روز هم اصلا به یاد ندارم چه اتفاقی افتاد. من برای نظافت رفته ‌بودم و اصلا نمی‌خواستم به معصومه تجاوز کنم. این حرف‌ها دروغ است و من در دادسرا دروغ گفتم چون کسی حرفم را باور نمی‌کرد اما حالا در دادگاه می‌گویم که من بیماری روانی دارم و به همین خاطر هم همسر اولم از من جدا شد.

در آن زمان پزشکی قانونی تاییدکرد من بیمار هستم. زمانی هم که به اتهام قتل بازداشت شدم من را به پزشکی قانونی فرستادند کسی که من را معاینه کرد گفت شیزوفرنی دارم و باید روان‌پزشکان در موردم نظر بدهند اما دیگر کسی پیگیر این مساله نشد و من را به کمیسیون معرفی کردند. ضمن اینکه مدتی هم در بیمارستان روزبه بستری بودم و اگر بخواهید می‌توانید مدارک پزشکی من را از آن بیمارستان بگیرد.

در ادامه، وکیل متهم در جایگاه حاضر شد و با توجه به اینکه پزشکی قانونی در مورد بیماری روانی یا جنون در متهم اظهارنظر نکرده ‌بود، خواستار بررسی این موضوع شد به همین سبب رسیدگی به این پرونده به بعد موکول شد و هیات قضات خواستند تا پزشکی قانونی در مورد ادعای متهم اظهار نظر کند.