برگزاری نمایشگاه گنج و رنج در اروندکنار

خورنا: بخشدار اروندکنار از برگزاری نمایشگاه “گنج و رنج” در یادمان والفجر هشت این منطقه خبر داد.

لطیف حیایی‌اهوازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروندکنار اظهار داشت: بسیج یک حرکت اجتماعی‌ست که در هر جامعه‌ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاص به‌وجود می‌آید.
وی افزود: حتی در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقان علیه مسلمانان زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می‌شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می‌آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند.
بخشدار اروندکنار تصریح کرد: در جامعه ما نیز بسیج همانند خانواده که به صورت عضوی از ساخت و نظام اجتماعی جامعه است یک نهاد اجتماعی به‌شمار می‌آید، نهادی که با هدف پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به‌وجود آمده است.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج خاطرنشان کرد: در این راستا امروز نمایشگاهی با ۱۰ غرفه برای بازدید اعضای کاروان‌های راهیان‌نور سراسر کشور برپا شده است.
حیایی‌اهوازی بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش عکس‌های عملیات والفجر هشت، محصولات فرهنگی از جمله کتاب و لوح‌های فشرده مرتبط با هشت سال دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه یادمان زیارتگاهی عملیات والفجر هشت اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و رو به روی شهر مرزی فاو عراق واقع شده است، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از۵ هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی سراسر کشور در این یادمان زیارتی حضور داشته و از چگونگی طراحی و اجرای عملیات والفجر هشت از نزدیک آشنا می‌شوند.
بخشدار اروندکنار تصریح کرد: عملیات والفجر هشت در ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ منجر به تصرف شهر فاو عراق شد.
وی همچنین گفت: دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می‌کند که در مقابل خطراتی که آن را تهدید می‌کند به گونه‌ای منطقی و شیوه‌ای صحیح برخورد کرد.
حیایی‌اهوازی ادامه داد: همچنین اصل پیشگیری بر این است که امت اسلامی برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی از سوی دشمنان اسلام در آماده باش کامل به‌سر برده و آمادگی دفاعی برای هرگونه خطری که اسلام را به مخاطره افکند را داشته باشند.
وی در پایان گفت: فرمان صریح قرآن کریم در آیه شریفه « واعدوا لهم ما استطعتم من قوه » که برای ترسانیدن دشمنان خدا و اسلام و امت اسلامی آمده است دال بر صحت این ادعاست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *