علم‌الهدی: نمایندگان خبرگان شهادت دادند که رهبری در روی کرهٔ زمین منحصر به آیت‌الله خامنه‌ای است

خورنا: مرکز خبر حوزه نوشت: عضو خبرگان رهبری، ولایت را مهمترین شاخص شناخت حق از باطل دانسته و گفت: امروز حجت بر ما تمام است؛ زیرا این شاخص وجود دارد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آیت الله سید احمد علم الهدی، در جمع طلاب و روحانیون بسیجی مشهد در مدرسه علمیه عالی نواب، به حضور جریان‌های فتنه در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: امروز گاهی فضای سیاسی و اجتماعی ما با همه مدیریت و شفاف سازی رهبری، آنقدر تاریک و غبارآلود می‌شود که در مقایسه با دوران دفاع مقدس از حساسیت بیشتری برخوردار است.

امام جمعه مشهد با بیان این که عرصه شهادت در بعضی از زمان‌ها مسیری روشن، روان و آسان است، اما در برخی مواقع به خاطر پیچیدگی موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی، طی نمودن این مسیر آسان نیست، اظهارداشت: البته این سفره فیض بسته نمی‌گردد، ولی پیچیدگی‌های آن موجب گمراهی انسان‌ها می‌شود.

وی با بیان این که امروز تهاجم شفاف و مشخص نیست، گفت: برخی افراد از خط و جاده شهادت منحرف می‌شوند و آن را گم می‌کنند؛ مهم این است که در این مسیر حضور داشته باشیم؛ نه این که فقط فعلیت آن یعنی شهادت را بجوییم.

عضو خبرگان رهبری، لباس روحانیت را نشانه آمادگی برای شهادت و تلاش در مسیر و خط شهادت عنوان کرد و افزود: حضور در مسیر شهادت باید توأم با تصمیم و هدف جدی و ایستادگی باشد.

وی، ولایت را مهمترین شاخص شناخت حق از باطل دانسته و گفت: امروز حجت بر ما تمام است؛ زیرا این شاخص وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این که نباید در زمینه خدمت در خط انقلاب و نظام شک کنیم، ایران را در مقابل همه کفر دانست و افزود: امام زمان‌(عج) در زمان غیبت ما را به مجتهد جامع الشرایط رجوع داده‌اند.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: در دو اجلاس قبل مجلس خبرگان، تمام نمایندگان، شهادت دادند که رهبری در روی کره زمین منحصر به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

وی به ماجرای عاشورا و محرم اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ سکویی متعالی تر و نمایان‌تر از سکویی که در سایه ولایت معصوم (علیهم السلام) باشد، نیست؛ ولی در این ماجرا فقط عده ای اندک حضور داشته و در مقابل حداقل ۳۰٬۰۰۰ تا حداکثر ۱۲۰٬۰۰۰ نفر قرار گرفته بودند.

وی افزود: این افراد که با معصوم (علیه السلام) مقابله نمودند، داعیه بندگی خدا را داشتند، ولی به خاطر غبارآلودگی و تیره بودن فضای سیاسی و اجتماعی، منحرف شدند.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به آیه “مباهله”، اظهارداشت: این روز ثابت کرد که جوهره ارزشی امت اسلام بنای بر پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ولایت است.

وی با بیان مختصر جریان مباهله، ابرازداشت: دعوت عام این آیه در خصوص حضور حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حضرت علی (علیه السلام) و حسنین (علیهما السلام) بود.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان افزود: نکته قابل توجه این است که نقطه نهایی سیر زندگانی مادی و مقصد آخرین که این معصومین (علیهم السلام) در عرصه جهان پیمودند، مسأله شهادت بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: شهادت فیضی است که اگر در رهگذر زندگانی یک انسان قرار گیرد به عنوان یک فرصت انسان را از دیگران ممتاز می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان یادآور شد: باید از یادواره شهدا بیاموزیم که در مسیر شهادت حرکت کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *