فاطمه رجبی: حکومت امام زمان هیچ ارتباطی با مردم‌‌سالاری و دمکراسی ندارد

خورنا: حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هیچ ارتباطی با مردم‌‌سالاری و دمکراسی ندارد. ما نمی‌توانیم با قرار دادن پسوند “اسلامی” حکومت را دینی کنیم.

شیعه آنلاین نوشت: خانم «فاطمه رجبی» نویسنده کتاب “احمدی‌نژاد؛ معجزه هزاره سوم” که همواره با اظهارنظرهای متفاوت خود توجه همگان را به خود جلب می‌کند، با حضور در غرفه پایگاه خبری شیعه آنلاین در هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌گویی تفصیلی نظر خود در مورد حکومت دینی و حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را مطرح کرد و نکاتی شنیدنی و جالب را بیان نمود.

متن کامل این گفت‌وگو به شرح ذیل است:

در ابتدا اگر ممکن است نظر خود درباره حکومت دینی را بگویید وبفرمائید که آیا دولت فعلی در راستای تشکیل حکومت دینی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در حال حرکت است؟

بسم الله الرحمن الرحیم .. هنگامی که سوالی درباره حکومت دینی مطرح می‌شود، باید فراتر از دولت سخن بگوئیم. حکومت دینی بنای اساس یک حکومت است. الان در دوران جدید و با توجه به تفکیک قوا و وجود قوای سه گانه، نمی توانیم بگوئیم آیا دولتی در این راستا حرکت می کند یا خیر زیرا باید عملکرد و رفتار هر سه قوا مد نظر گرفته شود. یعنی اگر برای مثال قوه قضائیه و یا مجلس در این راستا حرکت نکنند، حتی اگر هم دولت حرکت کند، مسأله به گونه‌ای دیگر خواهد بود.

حکومت دینی هنگامی که برای تشیع مطرح می‌شود، قطعاً باید همه دستگاه‌ها و قوا بطور یک دست در راستای ایجاد حکومت دینی گام بردارند. شما اگر به تمام جملات حضرت امام‌(ره) نگاه کنید می‌بینید که ایشان اصلا نمی‌گویند این کشور مال مردم است بلکه می‌فرمایند “کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف” و “متعلق به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف” است. امام در زمان خودشان همواره به مسئولین توصیه می‌کردند که کاری نکنید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف” شرمنده شوند. یعنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صاحب و ناظر بر ما هستند. این حکومت چون بنام تشیع بنا شده، قطعا هم زیر سایه ایشان است و باید به خود ایشان پاسخگو باشد. بنابراین حکومت باید با رفتار خود همواره حتی اگر هم شده یک گام به سوی ظهور حرکت کند.

شما فرمودید همه قوا باید در این راستا حرکت کنند. اگر ممکن است شرح دهید آیا هر یک از قوا می توانند اقدامی کنند در خلاف آماده‌سازی زمینه برای ظهور و تشکیل حکومت دینی باشد؟

بله، هم اساس حکومت و هم هر یک از سه قوا می‌توانند طوری حرکت کنند که در راستای ظهور باشد و یا تشکیل حکومت دینی را به تأخیر بیندازد. این یک چیز بدیهی است. اما در مورد دولت نهم بنده معتقدم که در آن زمان ما شاهد حرکت‌های بسیاری بودیم که حتی توسط شخص رئیس‌جمهور انجام می‌شد که در راستای حرکت به سوی تشکیل حکومت دینی بود. مثلا شعارهایی داده می‌شد که طی ۳۳ سال گذشته از انقلاب اولین بار بود که بنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام می‌شد.

اما دولت فعلی همانطور که شما هم می‌دانید با دولت نهم تفاوت‌های زیادی دارد، اما باز هم به نظر بنده برخی شعارها در این راستا هستند. مثلاً اینکه شخص رئیس‌جمهور در ابتدای هر سخنرانی خود دعای فرج می‌خوانند، یک اقدام بی‌سابقه است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه است. بنده می‌خواهم خیال همه را راحت کنم، در تاریخ انقلاب اسلامی اولین بار شهید صیاد شیرازی سخنرانی خود در تلویزیون را با دعای فرج آغاز کرد که برای همه ما تعجب آور بود و نفر دوم احمدی‌نژاد بود که این کار را کرد و خوشبختانه با همه اشکالاتی که بروز کرده این اقدام ادامه دارد و دیدیم که رئیس‌جمهور حتی در سازمان ملل سخنرانی خود را با دعای فرج آغاز می کنند و این برگ برنده ای است که نسبت به همه دولت های قبلی.

در دولت فعلی چه حرکت‌هایی رخ داده که مخالف مسیر تشکیل حکومت دینی است؟

مهم ترین مسأله‌ای که در دولت فعلی نسبت به دولت قبل تغییر کرده، البته این تغییر نسبت به دولت‌های سابق اصلاً قابل مقایسه نیست، بنده دولت‌های سه گانه قبل یعنی دولت موسوی، هاشمی و خاتمی را اصلا در راستای تشکیل حکومت دینی نمی‌دانم. شما اگر تک تک شعارها و رفتارهای آنان را زیر ذره بین نگاه کنید، خواهید دید که به هیچ‌وجه در راستای تشکیل حکومت دینی و مسأله انتظار حرکت نمی‌کردند. اما احمدی‌نژاد با این شعار آمد ولی در دولت دهم برخی شعارهایش نسبت به دولت قبلی او تغییر کرده است.

در بسیاری از رفتارها و شعارهای او، ما بوی دولت موسوی، هاشمی و خاتمی را استشمام می‌کنیم. مثلاً در همان آغاز دولت دهم مسأله وزارت زنان مطرح شد که به نظر بنده این از اقداماتی است که مخالف حرکت در مسیر تشکیل حکومت دینی است. بنده در همان زمان نیز یادداشتی نوشتم و با استناد به روایات ظهور، تأکید کردم که این حرکت مخالف مسیر است و ضد انتظارگرایی است و شخصا نیز برای ایشان توضیح دادم اما متأسفانه نپذیرفتند. البته کاندیدای دوره نهم همگی وعده وزارت زنان را می دادند و حتی برخی از آنان با ذکر تعداد، وزرای زن در دولت آینده خود را مشخص می‌کردند. این اقدام احمدی‌نژاد نیز برای ما به عنوان مدافعان گفتمان او غیر منتظره بود. اما از دیگر مسائلی که در زمان فعلی وجود دارد و در گذشته و دولت‌های سابق نیز وجود داشت و خلاف مسأله انتظار است، موضوع موسیقی و غیره است که از وزارت ارشاد مجوز می‌گیرند.

آیا مطرح شدن برخی مسائل مانند جادوگری، سحر، رمالی و غیره که برخی اعضای دولت فعلی به آن متهم هستند، ضربه‌ای به پیکره نظام می‌زند و برای حرکت در مسیر تشکیل حکومت دینی مشکل آفرینی می‌کند؟

این مسائل باید شفاف مطرح شود زیرا اگر شفاف مطرح نشود اساس نظام را زیر سوال می برد. در اینجا باید چند نکته را بیان کنم. اولا سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور در همایش علوم انسانی واضح بود. ایشان بطور آشکار وجود جادوگری و همه اتهامات را رد کردند. آقای احمدی‌نژاد در آن همایش دو بیت شعر خواندند و آن را تقدیم آقای حدادعادل کردند که مضمون این دو بیت این بود که “من نه از سحر و جادو کمک می‌گیرم و نه از ملک بلکه از عقل و منطق استفاده می‌کنم”. به نظر بنده این دو بیت و اظهارات آقای احمدی‌نژاد پاسخ قاطعی بود به مدعیان وجود سحر و جادو در دولت.

اما نکته دوم که باید متذکر شویم این است که ما در زمان خاتمی نیز بارها شنیدیم که ایشان و اطرافیانشان از افراد جادوگر برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کردند اما ما در آن زمان به هیچ‌وجه نمی‌دیدیم که رسانه‌ها به آن بپردازند و آن را بزرگ جلوه دهند و از آن برای تضعیف دولت استفاده کنند اما در دولت فعلی متأسفانه رسانه‌های اصول‌گرا پیشتاز این مسأله هستند و با بزرگنمایی سعی در ضربه زدن به دولت دارند. در دولت خاتمی شنیده می شد از رمال ها و جادوگران برای رأی آوردن در انتخابات نیز استفاده می‌شد. حتی فردی که اخیرا بازداشت شده اعتراف کرده که در زمان خاتمی در ساختمان ریاست‌جمهوری دفتر کار داشته است. این مطلب را روزنامه کیهان نیز نوشت.

لذا به رسانه‌های اصول‌گرا توصیه می‌کنم که به سابقه رمالی در تاریخ جمهوری اسلامی و دولت‌های قبلی نیز بیشتر بپردازند. بنده در تعجبم که چرا در دولت‌های قبلی تحت عنوان مصلحت‌گرایی بر همه این کارها سرپوش گذاشته می‌شد اما در دولت احمدی‌نژاد وضعیت فرق می‌کند و همه احساس مسئولیت می‌کنند و اخبار را به صورت شایعه، دروغ‌پردازی و غیره مطرح می‌کنند و بلافاصله در رسانه‌های بیگانه نیز بازتاب پیدا می‌کند. آنچه که برای ما مهم است این است که ما در اعتقاد شیعی اصلاً کاری به سحر و جادوگری نداریم بلکه در مذهب ما جادوگری حرام است و جادوگر قتلش واجب است. در تاریخ اسلام نیز داشته ایم که جادوگران زیادی اعدام شده‌اند.

ما نیز بحثی درباره آقای احمدی‌نژاد نداریم بلکه شنیده‌ایم که اطرافیان ایشان این کاره‌اند. آیا شواهدی وجود دارد که اطرافیان رییس‌جمهور به سحر و جادوگری متوسل شده‌اند؟

بنده مایلم شفاف و مستقیم نام ببرم. آقای مشایی بیشترین کسی است که از سوی مخالفان دولت به انجام سحر و جادو متهم شده اما بنده واقعاً اطلاعی در این باره ندارم. حتی زمانی که همسرم (غلامحسین الهام) در دولت سمت داشت نیز بنده ارتباطی با دولت نداشتم که بخواهم اطلاع داشته باشم. اما ما می‌توانیم به راحتی تحلیل کنیم، متأسفانه در دوران انقلاب اسلامی هرگاه هر یک از قوا تلاش کرد به سمت حکومت دینی حرکت کند مورد هجمه قرار گرفت و افرادی که دارای شبهه هستند را به آن چسبانده‌اند. اگر کسی اتهامی وارد می‌کند باید بر اساس مصداق‌های عینی حرف بزند.

اگر ممکن است به صورت مصداقی بیان کنید که چه رفتارها و کردارهایی در دولت فعلی انجام شده که موافق و یا مخالف حرکت در مسیر تشکیل حکومت دینی بوده است؟

حضرت امام خمینی‌(ره) فرمودند ما تلاش می‌کنیم به طرح حکومت اسلامی گام برداریم. اما ما این تلاش را از ابتدا نمی‌بینیم. امام تمام فریاد را در این مسیر می‌زدند اما در مسائل اجرایی ما کمترین تلاش برای حرکت در مسیر تشکیل حکومت دینی را نمی‌بینیم. شما مسأله جنگ و شهادت صدها هزار نفر را جدا کنید. در رفتارهای دولت و قوای سه‌گانه در واقعیت در مسیر دست یابی به حکومت اسلامی چقدر کار شده است؟! ما در گذشته دو تا حکومت دینی داشته ایم. حکومت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حکومت امیرالمؤمنین علی علیه السلام. اما ما نشانه‌های این دو حکومت را در جمهوری اسلامی نمی‌بینیم.

حضرت امام‌(ره) فرمودند به عنوان یک وظیفه بر ولی فقیه واجب است حاکمیت ولایت فقیه را انجام دهد و به سمت حکومت دینی پیش برود. از ابتدای انقلاب نیز از اهداف انقلاب اسلامی ما حرکت به سمت حکومت دینی بود. اما اکنون باید ببینیم نشانه‌های حکومت دینی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چیست؟! اینکه شما در همه روایات می‌بینید وقتی امام ظهور می‌کند و به حاکمیت می‌رسند، کنگره‌هایی را که در ساختمان ها است و مشرف بر ساختمان‌ها است ویران می‌کنند. خب الان در این ۳۳ سال شما ببینید ما نسبت به قبل چه کنگره‌ها و چه ساختمان‌های مجللی به وجود آورده ایم. (امیدوارم جرأت کنید حرف‌های بنده را منتشر کنید). متأسفانه اکثر اینها هم بنام دین انجام می‌شود. مثلاً مساجدی ساخته شده که اصلاً شبیه مسجد نیستند. مدارس دینی و علمی که اصلاً شبیه مدارس دینی واقعی نیستند. علاوه بر همه اینها، سینماهای ما و فرهنگسراهای ما و غیره هیچ‌کدام ارتباطی و سازگاری با حکومت دینی ندارند. در شهرسازی نیز اکنون ما شاهد اشرافی‌گری و غرب گرایی هستیم که نسبتی با حکومت دینی ندارد. معماری و شهرسازی در طول ۳۳ سال مخالف حرکت به سوی حکومت دینی حرکت کرده است. اکنون چه چیزی در شهرهای بزرگ و یا حتی شهرهای دسته دوم ما شکل و ظاهری سنتی که شبیه‌تر است به شهر در حکومت دینی دارد؟!

اما نکته دوم که در روایات آمده این است که امام عجل الله تعالی فرجه الشریف که ظهور کنند در دولتشان امنیت و آبادانی کامل وجود دارد. در روایات آمده امنیت به قدری زیاد می‌شود که زنی از شام به کوفه و یا از کوفه به مدینه حرکت می‌کند در حالی که بار گندم و یا میوه بر دوش دارد اما هیچ درنده و یا انسانی متعرض او نخواهد شد. خب آیا ما چنین امنیتی در جامعه خودمان داریم و یا چنین امنیتی را به وجود آورده ایم؟! وقتی ما با فرهنگ غربی جامعه را اداره می کنیم، چگونه انتظار داریم چنین امنیتی برقرار شود؟! ما شاهد کمترین امنیت در جامعه هستیم زیرا شاهد بیشترین حضور زنان در جامعه با بدترین حجاب و ظاهری ضداسلامی هستیم.

سومین نکته نیز در مورد زنان است. امام عجل الله تعالی فرجه الشریف وقتی ظهور می کنند، در روایات آمده در زمان ظهور امام زنان از خانه‌ها به وسیله قرآن فرمانروایی می کنند. آیا ما اکنون شاهد نسبتی میان حکومت فعلی با حکومت دینی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم؟! ما کدام زن را در خانه نگه داشته‌ایم؟! الان شما می‌بینید پیش هر مقامی که در جمهوری اسلامی می‌روید، مسأله زنان به موضوعی عادی و هرز تبدیل شده است. کدام زنی می‌پذیرد زن خانه‌دار باشد؟! به ویژه اینکه این وضعیت را حاکمیت به وجود آورده است. ما در زمان حاکمیت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قهرمانی زنان را نخواهیم داشت اما الان ما این مسأله را در جامعه مشاهده می کنیم و این زن قهرمان را به عنوان الگو معرفی می کنند. توجه داشته باشید این مسأله با حکومت دینی مغایرت دارد.

با این اوصافی که دارید، یعنی حکومت دینی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شبیه یک حکومت عقب‌مانده و قدیمی است؟!

در روایات آمده وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور می‌کنند عقول مردم نیز به تکامل می‌رسد. اگر ما اینجا معنی عقل را با عقل لیبرالی بفهمیم، در آن صورت حکومت دینی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را یک حکومت عقب‌مانده می‌پنداریم زیرا عقل لیبرالی عقل امانستی است، عقل الهی نیست. در این صورت وقتی امام عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌آیند و عقل تکامل می‌یابد ما شاهد نهایت پیشرفت در حکومت دینی خواهیم بود. ما اگر ملاک خودمان را درست کنیم و بجای پیروی از دولت‌های لیبرالی و غربی با نگاهی اسلامی به موضوع بنگیریم، هرگز نخواهیم گفت که حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حکومتی عقب‌مانده است.

بزرگانی همچون حضرت آیت‌الله بهجت و غیره در اظهارات مختلفی گفته‌اند که ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک است اما با توجه به اظهارات شما ما ملزومات ایجاد حکومت دینی را فراهم نکرده‌ایم. نظر شما در مورد این تناقض چیست؟!

چند صد سال است که علمای بزرگ و ربانی در دعاهای خود ظهور را خواسته اند. شما حتی در روایات می بینید که از امام باقر علیه السلام نیز می‌پرسند “آیا شما امام غایب هستید؟” یعنی از آن زمان مسأله ظهور وجود داشته است. امام باقر علیه السلام پاسخ می‌دهند که “این قبایی است که در حد ما نیست” و مشخصات امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را بیان می‌کنند. اما در مورد اظهارات آیت الله بهجت بنده نمی‌دانم که ایشان به چه چیزی استناد کرده‌اند لذا چیزی در این باره نمی‌گویم و فقط شما را ارجاع می‌دهم به کتاب “مهدی موعود” که ترجمه جلد ۱۳ کتاب “بحار الأنوار” علامه مجلسی است. در آنجا روایات ظهور و نزدیک شدن ظهور بیان شده است. البته انسان گاهی فکر می‌کند همه علائم ظهور در زمان فعلی وجود دارد اما چنین نیست. ترجمه این کتاب را پدر بنده (حجه الإسلام دوانی) انجام داده‌اند و در پاورقی نکات مهمی آورده اند و مثلا گفته‌اند این وقایع رخ داده اما هنوز ظهور اتفاق نیفتاده است. یکی از این علائم که در زمان حاضر وجود دارد درگیری و جنگ در نقاط مختلف جهان است اما پدرم در زمانی که کتاب را چندین سال پیش ترجمه کرده اند نیز نوشته اند “اکنون جنگ در نقاط مختلف جهان وجود دارد اما شرایط ظهور فراهم نشده است”. به نظرم ترجمه مربوط به سال‌های ۳۷ و ۳۸ شمسی است که پدرم می‌نویسد “اکنون به قدری جنگ و درگیری وجود دارد که حتی کشور در جهان وجود دارد به نام کشور کودتاها”.

بنده در اینجا می‌خواهم از رسانه ها و گروه‌های مختلف انتقاد کنم زیرا اکنون وقتی فردی مانند “فاطمه رجبی” با این اعتقاد حرف می‌زند، فوراً به او انگ می‌زنند و او را مورد انتقاد قرار می‌دهند. در روایات نیز آمده که در آخرالزمان دین مانند گلوله‌ای از آتش می‌شود که همه از آن فرار می‌کنند و دین خود را مخفی می کنند.

از شما می‌خواهم که اکنون تعریفی از حکومت دینی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با تطبیق با نظام‌های حکومتی فعلی جهان توضیح دهید؟!

به نظر بنده حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هیچ ارتباطی با مردم سالاری و دمکراسی ندارد. ما نمی‌توانیم با قرار دادن پسوند “اسلامی” حکومت را دینی کنیم (امیدوارم جرأت کنید این جملات مرا منتشر کنید). حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف حکومت پیامبر (ص) و حکومت امام علی (ع) است. جالب است در اینجا این نکته را بگویم که اگر اشتباه نکنم از امام صادق علیه السلام می پرسند “آیا امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به شیوه پیامبر (ص) حکومت می کنند و یا به شیوه امام علی (ع)؟” امام می‌‌فرمایند به شیوه امام علی‌(ع). مهمترین ویژگی حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که مردم ایشان را انتخاب نمی‌کنند بلکه انتصاب خداوند است و مردم باید بپذیرند.

اگر اشتباه نکنم حکومت پیامبر‌(ص) انتصابی و حکومت امام علی‌‌(ع) که از مردم بیعت گرفتند چیزی شبیه به انتخاب بوده، زیرا حضرت علی‌(ع) شرط کردند که برای پذیرفتن حکومت باید همه مردم با ایشان بیعت کنند، یعنی انتخاب ایشان را تأیید کنند. آیا چیزی غیر از این است؟!

خیر، این حرف شما اصلاً درست نیست زیرا حکومت حضرت علی‌(ع) در غدیر اعلام شد و نه آن زمانی که خانه نشین شدند. جایگاه سیاسی ایشان در غدیر تعیین شد اما وقتی حق ایشان به وسیله ابوبکر غصب شد و حضرت زهرا‌(س) به مسلمانان فرمودند “تا ابد به گمراهی افتاده اید”، حقی برای ایشان قائل نشدند و فرصتی به ایشان داده نشد به مردم هم اجازه ای داده نشد که ایشان را انتخاب کنند. بنده در کتاب آخرم که “دولت دین” نام دارد، بیعت را به طور کامل تعریف کرده ام. بیعت اصلا با انتخاب نسبتی ندارد. بیعتی که مردم با پیامبر‌(ص) و معصوم می کردند عبارت است از پذیرش شروط ایشان نه انتخاب ایشان. بیعت به معنی جمهوریت نیست، هرکس با امام بیعت نمی کرد خلاف شرع بود. امام علی‌(ع) برای اتمام حجت از مردم بیعت خواستند و نه بر اساس رأی و انتخاب.

در روایات یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ۳۱۳ نفر شمرده شده‌اند که ۵۰ نفر از آنان زن هستند. بدون شک همه یاران ایشان در حکومت نقشی خواهند داشت. پس این زنان چه جایگاهی دارند؟!

بنده وقتی در مورد وزارت زنان نوشتم و از آقای احمدی‌نژاد بخاطر آوردن زن انتقاد کردم ایشان آمدند و در تلویزیون گفته بودند که “در حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز زنان حضور دارند”، بنده متأسفم که ایشان در چیزی که وارد نیستند دخالت کرده و اظهار‌نظر می‌کنند. البته بنده هم خیلی وارد نیستم، اما همه می‌دانند که این ۳۱۳ نفر برای نبرد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و نه حکومت ایشان. برای روشن‌تر شدن موضوع مثالی می‌زنم. حدود ۱۵۰ سال پیش که حکومت میرزا کوچک خان بود، زنی بنام حشمت الدوله که خانه‌نشین هم بوده برای میرزا که شکست خورده بود پیغام می فرستد که “اگر می توانید خودتان را به فلان جا برسانید، من ۱۰۰ اسب و غیره برای کمک به شما می‌دهم”، یعنی ایشان لزوماً در دولت و حکومت نبودند بلکه در خانه بودند و مشارکت هم می‌کردند و یار حکومت بودند. الزاماً ما نباید در حکومت، یار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

چگونه می‌شود همه حکومت‌ها به یک باره تغییر کنند و زمینه برای تشکیل حکومت دینی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شود، در حالی که در سراسر جهان انواع حکومت‌ها وجود دارند و اصلاً در مسیر تشکیل حکومت دینی حرکت نمی‌کنند؟! و بخش دوم سوال اینکه تشکیل حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که می‌گویند با دیگر حکومت‌ها تفاوت دارد، چگونه است؟! یعنی تعریف و نوع جدیدی از نوع حکومت است که در جهان تاکنون وجود نداشته است؟!

چون در دنیای جدید این نوع حکومت‌ها تعریف شده، باید حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز این گونه باشد؟! چه اشکالی دارد که به گونه‌ای متفاوت و نوع جدیدی از حکومت باشد؟! مثلا این احتمال وجود دارد که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از هر منطقه‌ای یک والی برای آن منطقه و آن کشور انتخاب کنند. شما نباید شرایط در زمان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را به گونه‌ای بسنجید که اکنون در جهان وجود دارد. اصلاً شرایط آن زمان کاملا متفاوت خواهد بود. نمی‌توان گفت که وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای منطقه‌ای حاکم تعیین می کنند دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر است، بلکه در روایات آمده که ایشان اول می آیند و همه حکومت‌های ظلم و جور را از بین می‌برند و سپس تشکیل حکومت می‌‌دهند لذا در آن زمان اگر هم برای هر منطقه‌ای حاکم تعیین کنند، به هیچ وجه دخالت در امور داخلی کشورها به شمار نمی‌رود زیرا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در کل، سیستم جدیدی را به وجود خواهند آورد.

اکنون در جمهوری اسلامی و یا کشورهای عربی همان سیستم غرب را گرفته و با چسباندن کلمه اسلام می‌خواهند بگویند دولت اسلامی تشکیل داده‌اند در حالی که اصلاً نباید این گونه مقایسه کنیم زیرا به نتیجه‌ای غلط خواهیم رسید. این تفکر غلط است که بخواهیم حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با سیستم‌های سیاسی و حکومتی امروز جهان مقایسه کنیم و نتیجه بگیریم که اگر ایشان فلان کار را کنند میان کشورها جنگ رخ می‌دهد.

استفاده از نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای پیشبرد اهداف سیاسی چه ضربه‌ای به اندیشه تشیع و جمهوری اسلامی می‌زند؟!

هر جریانی که بنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیاید و از مسیر خارج شود قطعاً ضربه‌ای به اساس تفکر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌‌زند. ما یا باید مسأله را بنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مطرح نکنیم یا اگر مطرح کردیم باید بر اساس اصالت‌های فکری درست این کار را بکنیم. با نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف روی کار آمدن و سوء استفاده سیاسی از نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بزرگ‌ترین ضربه را خواهد زد. در طول تاریخ اسلامی کسانی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را برای دستیابی به اهداف شخصی و یا سیاسی خود مورد سوء استفاده قرار می‌دهند، با آنان برخورد شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *