اظهارات خصمانه و ضدایرانی وزیر خارجه عربستان

خورنا:‌ وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی خصمانه و ضدایرانی مدعی شد: تجاوزات ایران علیه دیپلمات‌های ما، مساله تازه‌ای نیست.

به گزارش روزنامه دارالحیات چاپ عربستان، سعودالفیصل که رییس این دوره از نشست‌های وزیران خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس بود، پس از پایان نشست در کنفرانس خبری در اظهاراتی درخصوص آنچه که تلاش ایران برای ترور سفیر این کشور در واشنگتن خوانده شد، ادعا کرد: خطری که از این مساله ناشی می‌شود، تنها برای عربستان نیست بلکه خطری علیه قوانین بین‌المللی، توافقنامه ژنو و حتی ساده‌ترین نوع روابط دیپلماتیک به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه این ادعاها گفت: این مساله نقض آشکار این نوع توافقنامه‌ها است. سازمان ملل نیز به شکل گسترده‌ای از این شکایت حمایت کرد و ما امیدواریم که با اقداماتی که به‌دنبال آن انجام می‌شود، جلو تکرار این مساله گرفته شود.

او اظهار داشت: نزد مسلمانان فرستاده‌ها از حرمت مکانی که در آن به‌سرمی‌برند، برخوردارند یعنی اگر آزاری به فرستاده‌ای برسد، این بزرگ‌ترین عیب برای مسلمانان است.

وی افزود: افتخار مسلمانان این است که از کسی که نماینده کشورش است، حمایت کند تا آزاری به وی نرسد.

وزیر خارجه عربستان همچنین با اشاره به تلاش ایران برای توسعه توان هسته‌ای‌اش، این تلاش‌ها را تهدیدی آشکار برای امنیت و ثبات منطقه خواند.