گزارشی خواندنی از نحوه دستگیری هکر ۲۰ ساله ایرانی

خورنا: هکر ۲۰ ساله که با راه‌اندازی سایت رمالی و آموزش هک کردن از مردم کلاهبرداری می‌کرد، توسط ماموران فتای استان مرکزی دستگیر شد.
به گزارش بانکی دات آی آر، چندی پیش گزارشی از سوی پلیس فتای ناجا در اختیار پلیس فتای استان مرکزی قرار گرفت مبنی بر این که مردی، تعدادی شارژ تلفن همراه را ـ که سرقتی بوده ـ از طریق اینترنت فروخته و عمده فعالیت او در شهر اراک است.

در پی این گزارش، تحقیقات پلیس فتای استان مرکزی برای دستگیری متهم فراری آغاز شد.

جستجوها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران هویت متهم فراری را که یک پسر ۲۰ ساله بود، به دست آوردند و هفته گذشته مخفیگاه او را در یکی از محله‌های شهر اراک شناسایی و وی را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به مرکز پلیس در بازجویی ادعا کرد به اشتباه دستگیر شده، اما دو روز پیش به فروختن شارژهای تلفن همراه مسروقه از طریق اینترنت اعتراف کرد.

هک کردن ۲۰۰ سایت داخلی

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: در رشته رایانه دیپلم گرفتم و چند ماه در جستجوی کار بودم، اما کاری پیدا نکردم؛ بنابراین تصمیم گرفتم با هک کردن سایت‌های اینترنتی، به حساب مالی افراد یا اداره‌ها دست پیدا کنم.

وی اضافه کرد: با این روش ۲۰۰ سایت داخلی را شناسایی و هک کردم. با دسترسی به حساب مالی صاحبان برخی سایت‌ها، مبالغی از پول‌هایشان را به‌طور غیرقانونی برداشت می‌کردم. علاوه بر آن با هک کردن سایت شش فروشگاه که از طریق اینترنت کالاهای خود را می‌فروختند، با مشتریان آنها ارتباط اینترنتی برقرار کرده و به بهانه ارسال کالا به آدرس آنها، پول کالاها را دریافت و به حسابم واریز می‌کردم.

متهم، آموزش هک کردن می‌داد

متهم با اشاره به راه‌اندازی یک سایت رمالی و آموزش هک کردن از طریق اینترنت گفت: ابتدا سایت را به نام یک فروشگاه مواد غذایی راه‌اندازی کردم و در قالب آن از بازدیدکنندگان می‌خواستم در صورت وجود مشکلی در زندگی‌‌شان با من ارتباط اینترنتی برقرار کنند تا مشکلاتشان را حل کنم. با راه‌اندازی این سایت رمالی، افراد بسیاری از زن و مرد در آن ثبت‌نام و پول‌هایی را به حسابم واریز می‌کردند.

وی گفت:من نیز نسخه‌‌های خوشبختی برای پولدار شدن و دور کردن روح و جن‌ها از منازل مردم به نشانی ایمیل آنها ارسال می‌کردم یا در سایت مطالبی در این باره می‌نوشتم تا آنها طبق آن عمل کنند تا مشکلاتشان حل شود.

هکر جوان افزود: با افزایش متقاضیان سایت رمالی، تصمیم گرفتم در کنار آن یک سایت جدید نیز با عنوان آموزش هک کردن سایت‌ها راه‌اندازی کنم.

به این ترتیب فقط به چند نفر که عضو سایت آموزشی من بودند، در ازای دریافت مبلغی، دو جلسه هک کردن سایت‌ها را آموزش دادم.در ادامه از افراد پول می‌گرفتم، اما به آنها آموزش نمی‌دادم.

سرهنگ میرزایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: با اعتراف هکر ۲۰ ساله، او با قرار قانونی روانه زندان شده است. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم و کلاهبرداری او ادامه دارد.

منبع: جام جم