خسارت ۲۸ میلیارد تومانی به اراضی کشاورزی بهبهان

خورنا: مدیرجهاد کشاورزی بهبهان از خسارت ۲۸ میلیارد تومانی در ۳ هزار هکتار اراضی بخش کشاورزی این شهرستان بر اثر سیل و بارندگی‌های اخیر خبر داد.

سیدمحمدرضا حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در شهرستان تلفات جانی و مالی بسیاری به بار آورد.
وی افزود: این خسارت‌ها شامل تخریب بیش از هفت سیل‌بند به طول ۱۰ کیلومتر، تخریب چندین سد بتنی و سنتی به‌طول ۱۵ کیلومتر، از بین رفتن ابنیه‌های فنی، پل‌های زیرگذر آب و تخریب کانال‌های انتقال آب‌در به میزان ۱۰۰درصد است.
مدیرجهاد کشاورزی بهبهان خاطرنشان کرد: همچنین محصولات کشاورزی شامل ذرت آماده برداشت تا ۷۰ درصد خسارت دیده است.
وی تصریح کرد: تنها ۲۰ درصد زمین‌های کشاورزی شهرستان بیمه بوده‌اند.
حسنی افزود: مهلت بیمه اراضی کشاورزی که در آن ذرت علوفه‌ای کشت شده تا ۱۵ آبان‌ماه بود و برخی از کشاورزان برای تمدید آن اقدام نکرده‌اند، اما زمین‌های ذرت دانه‌ای تا ۱۵ آذرماه بیمه هستند.
وی بیان کرد: در این راستا کشاورزان منطقه باید حمایت شوند زیرا شغل اصلی مردم بهبهان کشاورزی و کاشت و برداشت محصولات زراعی ا‌ست.
مدیرجهاد کشاورزی بهبهان با تسلیت به خانواده‌های حادثه‌دیده در این منطقه اضافه کرد: کشاورزان و شهروندان این منطقه که در حادثه ناگوار سیل و بارندگی خسارت دیدند باید توسط مسئولان حمایت شوند تا بتوان از این طریق تسکینی بر دردهای آنها نهاد.
وی افزود: جهادکشاورزی این شهرستان در راستای حمایت از بخش کشاورزی منطقه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.
حسنی در تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌ مسئولان شهری و استانی به‌زودی شاهد برگرداندن خسارات به کشاورزان این منطقه باشیم.