برگزاری ۳۰ برنامه فرهنگی و علمی بسیج در هندیجان

خورنا: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان از برگزاری ۳۰ برنامه فرهنگی و علمی، به ‌مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، محسن شوشتری‌گماری پیش از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت هفته بسیج که در محل ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: هفته بسیج، بزرگداشت جانفشانى‏هایى‌ بوده که براى سربلندى ایران صورت گرفته است.
وی افزود: در این هفته بسیجیان با برگزاری ۳۰ برنامه در حوزه‌های مختلف نظامی، علمی و سازندگی چون همیشه فرهنگ اصیل انقلابی خود را به تصویر می‌کشند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان خاطرنشان کرد: به فرمان مقام معظم رهبری بسیجیان باید در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی کشور حضور فعال و منسجم داشته باشند.
وی با اشاره به تشکیل “بسیج” به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: هشتم آذرماه ۵۸ به فرمان حضرت امام تشکل بسیج تشکیل شد و بسیجیان دوشادوش پاسداران از میهن اسلامی دفاع و بعد از هشت سال جنگ تحمیلی باز هم با تشکیل بسیج سازندگی توانستند نقش مهمی در سازندگی کشور ایفا کنند.
شوشتری‌گماری اشاره کرد: فراگیر شدن تفکر بسیجى که همان ایمان به هدف رشدآفرینى‌ است، در ذهن افراد جامعه، حرکتى هم‏سو را به دنبال دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان وظایف بسیج را این‌گونه بیان کرد: از حیاتى‏ترین وظایف بسیج، حفظ امنیت کشور بوده و هست.
وی بیان کرد: شرکت پرشور در جنگ تحمیلى، نمونه برجسته‏اى از حضور موفق بسیج در صحنه امنیت ملى بوده و اکنون نیز نیروهاى بسیجى با گذراندن دوره‏هاى گوناگون نظامى، خود را در برابر تهاجم دشمنان خارجى و توطئه‏هاى داخلى آماده مى‏سازند.
شوشتری‌گماری در ادامه گفت: اهداف والاى بسیج، تنها با حضور جسمانى در صحنه محقق نمى‏شود و این وجود بینش است که عمل انسان را کامل مى‏کند.
به گفته وی، بسیج یک امر منطقی، فکری و عمیق است و کسانی که در این حقیقت بزرگ شرکت دارند، همه آحاد ملتند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان ادامه داد: هر کسی که بسیجی ا‌ست باید به بسیجی بودن خود افتخار کند.
وی ادامه داد: بسیجی بودن، مایه سرافرازی و سربلندی نزد پروردگار بوده زیرا فرهنگ بسیجی؛ فرهنگ معنویت، غیرت، استقلال است.
وی در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته ارزشمند اظهار داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان هشت سال دفاع مقدس، ایثارگران و بسیجیان از دیگر برنامه‌های این هفته است.