احمدی‌نژاد: دیدند ذخایر بانکی ما بیشتر شده، شروع به بهانه‌تراشی کرده‌اند

خورنا: محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در جمع مردم پاکدشت با اشاره به دشمنی مستکبران با نظام جمهوری اسلامی ایران خطاب به مردم این شهرستان گفت: ۳۲ سال است در مقابل همه زورگویان عالم ایستاده و پوزه‌شان را به خاک مالیده و فشارها را تحمل کرده‌اید آیا خسته نشده‌اید؟ مردم نیز اعلام کردند ما خسته نشده‌ایم، دشمنان خسته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج با بیان اینکه بسیج یک تشکل تنها نیست، بلکه یک فرهنگ، آرمان و راه نورانی برای رسیدن به قله‌های کمال انسانی است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در طول این ۳۲ سال فرهنگ و حرکت بسیج نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان یک تحول عمیق انسانی و فرهنگی را پایه‌گذاری کرده است.

احمدی‌نژاد با طرح سؤالی مبنی بر اینکه حقیقت و هدف بسیج کدام است و چرا بسیج آنقدر مهم است و عظمت دارد که امام راحل از خداوند متعال می‌خواهد که خداوند او را با بسیجیان محشور کند یادآور شد: خداوند متعال انسان را با صفت الهی آفریده و عمق وجود انسان الهی است. بنابراین اگر زنجیره‌های جهل، غفلت، زیاده‌طلبی و خودخواهی از دست‌های فطرت انسان‌ها باز شود خواسته همه انسان‌ها یک چیز بیشتر نیست و همه به دنبال حقیقت و کمال انسانی هستند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا ارزش‌ها و اندیشه‌های پاک انسانی و الهی در زندگی اجتماعی جاری و حاکم نمی‌شود؟ خاطرنشان کرد: دو عامل مانع از جاری شدن این ارزش‌ها و اندیشه‌های پاک در جامعه انسانی است که عامل اول طاغوت‌ها و شیطان‌صفت‌ها هستند.

احمدی‌نژاد عامل دوم را غفلت انسان‌ها از حقیقت وجودی خودشان عنوان و تأکید کرد: روحیه، فرهنگ و حرکت بسیجی یعنی کنارزدن همه تحمیل‌ها، غبارها و خودخواهی‌ها و تلاش برای اصلاح جامعه، استقرار عدالت، محبت و رفع مشکلات جامعه.

احمدی‌نژاد ادامه داد: فرهنگ بسیج یعنی جاری شدن فطرت الهی انسان‌ها در زندگی روزمره و لحظه به لحظه زندگی انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه بسیج یعنی خدمت‌گزاری خالصانه و مخلصانه با آحاد بشر گفت که بسیج عشق الهی و بی پایان به انسان‌ها است.

احمدی‌نژاد همچنین تأکید کرد: اساس تأسیس بسیج بر این فرهنگ است و دیدیم در دوران دفاع مقدس بسیجیان چطور همه وجود خود را برای آسایش، امنیت، استقلال و عزت کشور فدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی باید نماد پاکی، ایمان، محبت، تواضع، خدمتگزاری و فروتنی در برابر آحاد مردم باشد، تصریح کرد: بسیجی باید اول مدافع حقوق ملت و انسان‌ها بوده و سپس مقابل قدرت‌های مستکبر عالم بایستد.

احمدی‌نژاد تنها راه نجات بشریت را گسترش فرهنگ حقیقی بسیج در سرتاسر عالم برشمرد و اظهار داشت: مشکلات جامعه بشری به‌خاطر فاصله گرفتن برخی از حاکمان از فرهنگی انسانی و الهی است.

وی خطاب به مردم با بیان اینکه وضع دنیا را ببینید چه خبر است، درباره مشکلات اقتصادی دنیا متذکر شد: آنها دچار مشکل اقتصادی شده و به بن‌بست رسیده‌اند و راه‌حل آن را در لشکرکشی به افغانستان و عراق جستجو کردند.

وی ادامه داد:‌ وقتی جیب عده‌ای سرمایه‌دار بی‌فرهنگ خالی می‌شود به جای اصلاح رفتارها و اندیشه‌های خود می‌خواهند از ثروت سایر ملت‌ها مشکلات‌شان را حل کنند که این فرهنگ ناصالحان است که امروز به مراکز اصلی قدرت جهان مسلط شده‌اند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود درباره دلیل دشمنی مستکبران با نظام جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آنها وقتی می‌بینند ملت ایران برای پیشرفت و حرکت کمر بسته و تصمیم گرفته قله‌های پیشرفت و عزت را فتح کند برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران هر روز یک بهانه و طراحی جدیدی را می‌تراشند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: با بهانه‌جویی برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران فرهنگ و منطقه سلطه‌گران حاکم بر جهان به تنفر کشیده شده چرا که آنها اینگونه بهانه‌جویی می‌کنند که خودشان بمب اتم زیادی ذخیره کرده‌اند و ما را متهم می‌کنند.

احمدی‌نژاد گفت: ما بارها گفته‌ایم که نیاز به بمب اتم نداریم اما اینها موجوداتی هستند که باید حرف خودمان را صد بار تکرار کنیم.

وی با بیان اینکه بمب اتم مال کسانی است که ملت بومی آمریکا را با اسلحه از بین بردند و بر این کشور مسلط شدند اظهار داشت: ملت ایران نیاز به بمب اتم ندارد چرا که بمب اتم مال کسانی است که فاقد فرهنگ، تمدن و منطق هستند.

احمدی‌نژاد افزود: به ما می‌گویند ثابت کنید که بمب اتم ندارید چیزی که وجود ندارد را چطور می‌شود ثابت کرد مثل این می‌ماند که به فرد سالمی بگویند سلامت خود را اثبات کن و این در حالی است که فردی که اتهام می‌زند باید ثابت کند و می‌بینیم که منطق اینها اینگونه است و شما هستید که بمب اتم دارید و از آن استفاده کرده‌اید و باید پاسخ‌گو باشید.

وی از زبان مردم پاکدشت خطاب به مستکبران تأکید کرد: ملت ایران برای پیشبرد برنامه‌های خود نیازی به بمب اتم ندارد اما اگر روزی ملت ایران بخواهد بمب اتم بسازد از شما ترسی ندارد، می‌ایستد و می‌گوید می‌خواهیم بمب اتم بسازیم.

احمدی‌نژاد متذکر شد: بمب اتم ما همین جوانان عزیز پاکدشتی هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به بحث تحریم بانک مرکزی کشورمان از سوی غربی‌ها خاطرنشان کرد: دیدند ذخایر بانکی ما بیشتر شده و در کشور ما سازندگی می‌شود در حالی که خودشان دچار بحران هستند شروع به بهانه‌تراشی کرده‌اند. ارباب بزرگ‌شان حرفی می‌زد و نوچه‌های بی‌اخلاق دنبالش را می‌گیرند.

اروپایی‌ها نوکر بی‌اختیار آمریکا هستند

وی در همین زمینه یادآور شد: دولت آمریکا که جلو افتاده و بحث تحریم بانک مرکزی ایران را مطرح می‌کند ۳۲ سال است با ما رابطه بانکی و اقتصادی به آن معنا را ندارد. بنابراین او که چنین چیزی را مطرح می‌کند اتفاقی نمی‌افتد اما تعجب ما از این روضه‌های اروپایی است که چشم بسته و مثل نوکرهای بی‌اختیار هرچه او می‌گوید را تکرار می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آیا راه‌حل رفع بحران اقتصادی کشورهای غربی دست‌اندازی به پول دیگران است تصریح کرد: کوچکترین دست‌اندازی به ذخایر ارزی ملت‌ها به منزله دزدی بزرگ است و ملت ایران با انجام‌دهنده این کار مانند یک دزد برخورد خواهد کرد.

وی افزود: آنها تا می‌بینند ملتی ثروتمند می‌شود شروع به مانع‌تراشی می‌کنند و الان نیز ملت ایران را به پولشویی متهم می‌کنند در حالی که ما نیازی به این کار نداریم و پولشویی کار قاچاقچی‌های مواد مخدر است و ریشه‌های قاچاقچیان مواد مخدر در آمریکا و اروپا است.

احمدی‌نژاد خطاب به کشورهای غربی نصیحت کرد: خجالت بکشید و دست از این کارهای خود بردارید خیال نکنید این بداخلاقی‌ها و چنگ و دندان نشان‌دادن‌ها ملت ایران را از حرکت به سمت قله‌ها منحرف می‌کند، ملت ایران سر سوزنی از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند و اجازه نخواهد داد احدی کوچکترین دست‌اندازی به حقوق ملت ایران بکند.

وی با تأکید بر لزوم ساختن ایران خاطر نشان کرد: اگر ایران ساخته شود مستکبران شکست خورده و مأیوس می‌شوند.

احمدی‌نژاد گفت: آنها می‌خواستند که ما هسته‌ای نشویم اما وقتی دانشمندان ما ایستاده و ایران را هسته‌ای کردند دیگر دست آنها به جایی بند نیست و ایران هسته‌ای شده و از این مسیر برنخواهد گشت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کارهای زیادی انجام شده اما کارهای بر زمین مانده زیاد است، ابراز داشت: یکی از مهمترین کارهایی که امروز باید در سراسر ایران انجام شود اشتغال‌زایی و رفع بیکاری جوانان است.

وی در قسمت پایانی سخنان خود حاصل ۳ دوره سفر استانی دولت به پاکدشت را تصویب ۱۲۵ پروژه عنوان و خاطر نشان کرد: از این تعداد ۵۲ پروژه انجام شده و ۷۳ پروژه یا در دست اجرا یا کاری انجام نشده که در جلسه دولت برای رفع مشکلات احتمالی تصمیماتی اتخاذ خواهد شد تا این پروژه‌ها نیز به صورت کامل انجام شود.

وی با اشاره به بحث اتصال پاکدشت به شبکه قطار شهری اظهار داشت: مطالعات و طراحی‌های این پروژه انجام شده و امیدواریم با مصوبه دولت نهایتا تا اول بهار سال ۹۱ عملیات اجرایی آن روی زمین آغاز شود.

احمدی‌نژاد در خصوص بحث اتصال پاکدشت به بزرگراه شهید بابایی تصریح کرد: هر ماه بحث اتصال پاکدشت به بزرگراه شهید بابایی را دنبال می‌کنیم منتهی مسیر عبوری مد نظر بود و در اولویت است از مراکزی می‌گذرد که جابجایی آن ممکن نیست که در تلاشیم این اتفاق بیفتد اما امیدواریم این مسیر را جایگزین آن قبل از پایان امسال یا حداکثر بهار سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

احمدی‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد تا سال آینده آب سد ماملو به پاکدشت برسد.

بر اساس گزارش فارس؛ احمدی‌نژاد پس از سخنرانی در جمع مردم پاکدشت به صورت چهره به چهره با تعدادی از مردم این شهرستان دیدار و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *