رییس دانشگاه آزاد: ریالی از امکانات دانشگاه نباید صرف هزینه‌های انتخاباتی شود

خورنا: رییس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به روسای واحدها با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان تزلزل به خود راه ندهید، گفت: وصیت‌نامه دانشگاه آزاد در حال تدوین و آماده شدن است.

عبدالله جاسبی در اجلاس روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این‌که وصیت‌نامه دانشگاه آزاد در حال آماده شدن است، به بخشی از این وصیتنامه اشاره کرد و گفت: در این وصیت‌نامه آمده است: «برادران! جاسبی کوچک‌تر از آن است که ریاست مطلقه بر دانشگاه داشته باشد.»

وی خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی گفت: بارها عنوان کرده‌ام به گونه‌ای کار کنید که مثل این‌که قرار است برای همیشه در اینجا کار کنید، چرا که همه ما رفتنی هستیم و فقط دانشگاه خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که نباید تزلزل به خود راه داد، خاطر نشان کرد: از فرصت‌هایی که پیش می‌آید حداکثر استفاده را انجام دهید و با نهایت استفاده از لحظه و وقت‌تان بهره ببرید، بالاخره همه یه روزی پیر می‌شوند و آن زمان است که حساب‌های کارهایی که انجام داده‌ایم، بررسی می‌کنیم.

جاسبی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع، خاطرنشان کرد: بر اساس چهل و شش هزار پیام دریافت شده این‌طور به نظر می‌رسد که هنوز در رابطه تکریم ارباب رجوع نارضایتی‌هایی وجود دارد. بنابراین نباید حتی در صورتی که دانشجو بدهکار هم باشد، بویی از طلبکاری در صحبت‌هایی به گوش رسد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حتی نباید یک ریال از امکانات دانشگاه برای هزینه‌های انتخاباتی افراد به کار رود، چرا که این‌گونه هزینه‌ها حرام است و ما هم وظیفه داریم با آن برخورد کنیم.

وی افزود: هرچند وظیفه ما برای برگزاری انتخابات پرشور است، ولی کسی حق ندارد با عنوان و سمت خود هیچ کاندیدی را تبلیغ کند.

رییس دانشگاه آزاد با بیان این‌که تغییر ساختار دانشگاه آزاد در حال تکامل است، تصریح کرد: براین اساس اختیاراتی به واحدهای دانشگاه تفویض می‌شود.

وی با اشاره به ممنوعیت ادامه تحصیل کارکنان همزمان با اشتغال، گفت: براساس بخشنامه‌ای اعلام کرده‌ایم که در صورتی که کارکنانی از دانشگاه در واحدی پذیرفته شود، می‌تواند تا دو سال بدون پرداخت شهریه، مرخصی بگیرد. هم‌چنین در صورتی که رشته‌های تحصیلی آنان مورد نیاز دانشگاه باشد، حقوق پایه برای آنان پرداخت می‌شود.

راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی اسناد و پرونده اعضای هیئت علمی

وی با بیان این‌که دانشگاه آزاد دارای ۳۰۰ واحد دانشگاهی، ۱۳۱ مرکز، ۴۱ شعبه علوم تحقیقات فعال و ۳۲ واحد علوم تحقیقات غیرفعال، حدود چهار میلیون فارغ‌التحصیل و یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو است، اظهار کرد: خوشبختانه فرصتی فراهم شده است که مربیان علاوه بر ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد در دانشگاه‌های دولتی هم ادامه تحصیل دهند.

جاسبی با بیان این‌که ۱۵۰۰ فارغ‌التحصیلی که می‌خواستند به خارج روند و با مشکلاتی روبه‌رو بودند، مشکلات آنها حل شده است، همچنین از راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی اسناد و پرونده اعضای هیات علمی خبر داد و افزود: حدود پنجاه هزار جابجایی براساس روابط انجام شده است.

وی افزود: البته در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تعداد مهمانی‌هایی که خارج از ضوابط انجام می‌شود را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه هجده هزار مورد انضباطی در شش ماه گذشته به ما گزارش شده است، اظهارکرد: از این تعداد پانزده هزار مورد آموزشی و سه هزار مورد انضباطی بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرکت در طرح رتبه‌بندی دانشگاه علوم پزشکی، همچنین گفت: با راه‌اندازی ۱۰ بیمارستان ۹۶ تخت خوابی موافقت شده است.

وی هم‌چنین از راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در واحدهای زاهدان و ساری خبر داد و افزود: هم‌چنین راه‌اندازی این رشته در واحدهای بابل و علی‌آباد کتور در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، جاسبی با اشاره به تحصیل ۶۰۰ دانشجوی بورسیه ایرانی در دانشگاه‌های مالزی، تصریح کرد: جهت‌گیری ما به سمت بورسیه دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های معتبر اروپایی و استرالیایی است.

وی با اشاره به اصلاح سیستم مالی دانشگاه آزاد اظهار کرد: در حال پیگیری ترازهای مالی دانشگاه آزاد هستیم چرا که بودجه‌ریزی ما در سال آینده تغییرات اساسی خواهد داشت.

جاسبی با اشاره به تصویب و ابلاغ برنامه‌ی پنج ساله و چشم‌انداز دانشگاه آزاد اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای تصویب برنامه‌ی پنج ساله و چشم‌انداز هیات امنای استانی هستیم.

وی با بیان این‌که تا اجلاس قبلی حدود ۵۰ درصد از زمین‌های دانشگاه دارای سند مالکیت نبود، عنوان کرد: ولی با اخذ سند قطعی ششصد و پنجاه هزار مترمربع می‌توان گفت که کمتر از ۵۰ درصد زمین‌های دانشگاه هنوز سند مالکیت ندارند.

چاپخانه دانشگاه آزاد هفته‌ی آینده افتتاح می‌شود

وی با بیان این‌که چاپخانه دانشگاه آزاد در هفته‌ی آینده افتتاح می‌شود، با تاکید بر اصلاح سیستم مالی دانشگاه آزاد گفت: در حال اجرای برنامه‌ای هستیم که حسابرس‌های مستقل خارج از دانشگاه بر وضعیت مالی دانشگاه نظارت داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به نصب دوربین مداربسته برای حفاظت دانشگاه، گفت: تاکنون دفتر بازرسی ۴۲ واحد و حسابرسی ۴۸ واحد را مورد بررسی قرار داده است و مجموع این کنترل‌ها نشانگر این است که دانشگاه آزاد سلامت خود را از نظر رفتاری و حسابرسی حفظ کرده است.

جاسبی در پایان گفت: دبیرخانه مناطق باید آیین‌نامه شهریه را مدنظر قرار دهند، چرا که رسیدگی به شکایات مربوط به شهریه به این حوزه اختصاص دارد.