جذب نیروهای بومی به‌منظور حذف بیکاری در خرمشهر

خورنا: فرماندار خرمشهر بر جذب نیروهای بومی در ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌منظور حذف بیکاری در خرمشهر تأکید کرد.

عبدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر طی سالیان متمادی درگیر جنگ هشت ساله با دشمن بعثی بوده و این امر متأسفانه مشکلات و دغدغه‌های زیادی را برای مردم این مرز و بوم ایجاد کرد.
وی افزود: با گذشت بیش از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی همچنان ویرانی، نبود اشتغال و مشکلات و پیامدهای جنگ تحمیلی بر این شهر بیداد می‌کند.
فرماندار خرمشهر تصریح کرد: با اینکه تاکنون بودجه و اعتبارات زیادی به این مناطق سرازیر شده اما زیرساخت‌ها همچنان سست بوده و بسیاری از جوانان منطقه از بیکاری حاکم در شهر رنج می‌برند.
وی با اشاره به وجود قابلیت‌های بی‌شمار خرمشهر از جمله شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی خرمشهر به لحاظ استعدادهای بالقوه و با توجه به ظرفیت اشتغال‌زایی تعریف شده باید بیش از چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را در منطقه محقق کند.
حسینی با بیان اینکه شهرک صنعتی خرمشهر با مشکلات گوناگونی روبرو است تصریح کرد: برای ایجاد زمینه‌های بیشتر اشتغال باید مشکلات واحدهای صنعتی این شهرک رفع شود و همه واحدهای آن باید فعال و راه‌اندازی شوند.
وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خرمشهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی استان خوزستان است، اضافه کرد: هم‌اینک تعداد یک هزار نفر در شهرک صنعتی خرمشهر مشغول به کار هستند و در صورت فعال شدن دیگر واحدها می‌توان بخش عظیمی از مشکلات بیکاری در این شهرستان را رفع کرد.
فرماندار خرمشهر با بیان اینکه اکثر دستگاه‌های تخصصی و صنعتی در شهرک صنعتی نیاز به نیروی متخصص در رشته‌های فنی و مهندسی دارند افزود: برای جذب نیروهای متخصص باید در حد توان از نیروهای بومی بهره برد.
وی گفت: در صورت داشتن آمار نیروهای متخصص در شهرستان می‌توان بسیاری از مشکلات بیکاری را حذف کرد.
حسینی در پایان با بیان اینکه امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد رفع معضل بیکاری در این منطقه باشیم، اظهار داشت: به منظور حذف آمار بیکاری در شهرستان همه دستگاه‌ها، ادارات، نهادها و سازمان‌ها باید در راستای جذب نیروهای بومی اقدام کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *