تعیین مناطق هدف برای ساماندهی وضعیت فاضلاب‌ها در آبادان

خورنا: تعیین مناطق هدف از سوی اداره امور آب و فاضلاب برای ساماندهی وضعیت شبکه آب و فاضلاب در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان آبادان به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که در محل فرمانداری ویژه آبادان و با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد اظهار داشت: طبق برنامه در هرماه یک منطقه را به عنوان منطقه هدف انتخاب کرده و ظرف یک‌ماه تمام مشکلات آن را برطرف می‌کنیم.
عادل حرباوی افزود: منطقه کفیشه به عنوان منطقه هدف در آبان‌ماه انتخاب شده بود که به تمام مشکلات آن ازجمله درپوش‌گذاری منهول‌ها، شکستگی‌های آب، لایروبی انهار و شستشوی معابر و غیره در مدت زمان معین شده رسیدگی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت جهت‌دهی به برنامه‌های عمران شهری گفت: در جلساتی که به‌منظور بررسی علل بروز مشکلات شبکه آب و فاضلاب تشکیل دادیم مقرر شد تا با توجه به حجم زیاد شکستگی‌های آب و برای جلوگیری از آنها برنامه‌هایی را با هدف جهت‌دهی به عمران شهری طراحی و اجرا کنیم.
در ادامه محمد کعابی عضو شورای اسلامی شهر آبادان درخصوص توسعه شبکه آب و فاضلاب آبادان خاطرنشان کرد: با توجه میزان زیاد شکستگی‌های آب در آبادان پیشنهادی مبنی بر تخصیص اعتبار برای ترمیم و نگهداری شبکه به سازمان آب و فاضلاب استان ارائه داده‌ایم.
در این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان آبادان نیز اظهار داشت: از میان ۲۰ شاخص مطرح شده در جلسات شورای سلامت به یک یا دو شاخص در هر جلسه پرداخته می‌شود که موضوع مورد بحث در یازدهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شاخص زیباسازی فضای مناطق شهر است.
حسونی بحرینی افزود: برنامه‌های مربوط به اجرای طرح‌های زیباسازی به پنج کمیته یا کارگروه تخصصی محول شده و هریک قراراست اجرای تعدادی از این برنامه‌ها را به عهده بگیرند.
کارگروه‌های تشکیل شده در زمینه ساماندهی و زیباسازی سطح شهر عبارتند از کارگروه ساماندهی خدمات شهری که شهرداری و مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت آبادان عهده‌دار اجرای آن است، کارگروه ساماندهی شبکه فاضلاب و لایروبی انهار به عهده اداره آب و فاضلاب و شورای شهر، کارگروه ساماندهی مشاغل مزاحم به عهده اداره بازرگانی، کمیته ساماندهی عرضه دام و طیور به عهده شبکه دامپزشکی و کمیته ساماندهی معتادان و متکدیان که به عهده اداره بهزیستی آبادان است.
در پایان مقررشد تا مصوبات این جلسه درخصوص وظایف محول شده به هریک از کارگروه‌ها در جلسه آینده شورای سلامت و امنیت غذایی مطرح شده و متولیان هر کارگروه توضیحات مربوط به اقدامات انجام شده در زمینه مصوبات را ارائه دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *