عقیلی و جبارف تنهاز نامزده‌ای دریافت توپ طلا

خورنا: سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت: در فاصله ۲۴ ساعت مانده به انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا، ای. اف. سی نامزدهای دریافت عنوان برترین‌ها را اعلام کرد که بر این اساس به غیر از هادی عقیلی که در بخش بهترین بازیکن فوتبال و محمد کشاورز در بخش بهترین بازیکن فوتسال نامزد هستند، فدراسیون فوتبال ایران در بخش بهترین فدراسیون قاره، علی اصغر حسن‌زاده در قسمت بهترین بازیکن فوتسال قاره و تیم شهید منصوری قرچک در بخش برترین تیم فوتسال آسیا نامزد هستند که در این میان نامزدی فدراسیون فوتبال ایران در بخش بهترین فدراسیون ها جالب‌ترین اتفاق است.

در این قسمت فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون کشورهای ژاپن، استرالیا و قطر رقابت خواهد کرد.

فهرست کامل نامزدهای کسب عناوین برترین‌های آسیا به این شرح است:

بهترین فدراسیون عضو: فدراسیون فوتبال ایران-فدراسیون فوتبال ژاپن-فدراسیون فوتبال استرالیا-فدراسیون فوتبال قطر

فدراسیون منتخب فوتبال جوانمردانه: فدراسیون فوتبال کره جنوبی-فدراسیون فوتبال ژاپن-فدراسیون فوتبال ازبکستان

باشگاه فوتبال برتر: السد قطر-جونبوک موتورز کره جنوبی-نسف ازبکستان

باشگاه فوتسال برتر: ناگویا اوشن ژاپن-شهید منصوری ایران-السداکا لبنان

کمک داور برتر: رسول اف از ازبکستان-ناگی توشیوکی از ازبکستان-تورو ساگارا از ژاپن

داور برتر: خلیل الغمدی از عربستان-روشن ایرماتوف از ازبکستان-یویچی نیشیمورا از ژاپن

جایزه الماس آسیا: حاجی احمد شاه سلطان ایالت پهنگ مالزی

تیم ملی برتر فوتبال: ژاپن-استرالیا-کره جنوبی

سرمربی برتر: ساساکی نوریو از تیم ملی ژاپن-چو کوانگ رائه از تیم ملی کره جنوبی-وادیم آبراموف از تیم ملی ازبکستان

بهترین بازیکن زن: هوماره ساوا از ژاپن-آیا میاما از ژاپن-آیومی کیهوری از ژاپن

بهترین بازیکن جوان: جی دونگ وون از کره جنوبی-هیدیکی ایشیگه از ژاپن-تیمور خاکیموف از ازبکستان

بهترین بازیکن فوتسال: محمد کشاور از ایران-برونو هاتاکیاما از ژاپن-علی اصغر حسن‌زاده از ایران

بهترین بازیکن مرد: هادی عقیلی از ایران-سرور جباروف از ازبکستان

نامزد ایرانی دریافت عنوان برترین بازیکن سال آسیا می‌گوید به مالزی آمده تا با رقیبش برای دریافت این عنوان رقابت کند.

هادی عقیلی: می‌خواهم نامم در کنار بزرگان فوتبال آسیا ثبت شود

هادی عقیلی که درکنار سرور جباروف ازبکستانی تنها نامزدهای دریافت عنوان برترین بازیکن سال آسیا هستند، در نشست مطبوعاتی مشترک خود با این بازیکن ازبک گفت: خیلی خوشحالم که در این جشن بزرگ هستم و خوشحالم جزو نامزدهای بهترین بازیکنان آسیا قرار گرفته‌ام.

وی افزود: خیلی امیدوارم که بتوانم این عنوان را کسب کنم. در این سالها برای تیم ملی و باشگاه‌هایم در یک سطح بوده ام. همیشه تلاش کرده ام بازیکن مثمرثمری برای تیمم باشم. دفعه قبل هم که از نگاه کاربران سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا جزو ۵ نفر برتر بودم باعث افتخارم بود. جا دارد از کسانی که دفعه قبل و هم این بار به من رای دادند قدردادنی کنم.

عقیلی درباره حضور پیدا نکردن چهار نامزد دیگر در این مراسم گفت: وسعت آسیا کمی کار را برای نامزدها سخت کرده و این وسعت اجازه نمی‌دهد که نامزدها به راحتی سفر کنند. این کار واقعا سختی است. پرواز خود من ۸ ساعت طول کشید اما به خاطر احترامی که برای ای. اف. سی و به ویژه هواداران قائلم در اینجا حاضر شدم و آمده ام که هر کسی را در این رقابت شکست بدهم.

بازیکن ایرانی تیم العربی قطر در پاسخ به این سوال که کسب این عنوان چه تاثیری بر آینده ات خواهد گذاشت گفت: برای فوتبال آینده ام فکر نمی کنم تاثیر بگذارد اما به شخصه برای خودم افتخاری خواهد بود. در تمام جهان که چنین مراسمی برگزار می‌شود همه می‌خواهند ببینند بهترین‌ها چه کسانی هستند. این برای هواداران و حتی خود من مهم است و افتخاری است برای کشورم.

عقیلی درباره اینکه کسب این عنوان چه قدر برای فوتبال ایران پر اهمیت خواهد بود هم گفت: من در حال حاضر در ایران بازی نمی‌کنم اما ایرانی‌هایی که در قطر هستند و همچنین ایرانی‌هایی که در دیگر کشورها هستند، وقتی با من مواجه می‌شوند رضایتشان را از نامزدی‌ام اعلام می‌کنند. امیدوارم که بتوانم این عنوان را برای کشورم کسب کنم تا مردم ایران خوشحال شوند.

خبرنگاری از عقیلی پرسید، اگر شما این عنوان را کسب کنید، نامت در کنار اسطوره‌های فوتبال ایران مانند علی دایی و علی کریمی قرار می گیرد، چه احساسی از این افتخار دارید؟ که مدافع تیم ملی ایران در پاسخ گفت: برایم بسیار باعث افتخار است که اسمم در کنار دایی، خداداد عزیزی، مهدوی کیا و کریمی قرار می‌گیرد. اینها بازیکنان برزگی بوده اند و سال‌ها برای آسیا افتخارآفرینی کرده اند. دایی تنها در آسیا اسم بزرگی نبوده بلکه در جهان او را می‌شناسند و خیلی خوشحال می‌شوم اسم من در کنار نام دایی قرار بگیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *