فرماندار بهبهان: قربانیان سیل در بهبهان به ۱۰نفر رسید

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: قربانیان سیل در بهبهان همچنان رو به افزایش بوده و این آمار به ۱۰ تن رسیده و جست‎و‎جو همچنان ادامه دارد.

فرهاد باذلی‎محبوب با اعلام اینکه آمار کشته‎شدگان در حادثه سیل بهبهان تاکنون به ۱۰ تن افزایش یافته است، اظهار داشت: “نصیب‎الله حسن‎زاده”، “علی بهمئی” و “محسن قاسمی”، افراد فوت شده‎ای هستند که دقایقی پیش اجساد آنها کشف و به سردخانه بیمارستان‎های بهبهان منتقل شد.
وی در خصوص نام سایر افراد فوت شده نیز گفت: “شراره اسکندری”، “مبینا آروند”، “خلیل آروند”، “محمود کاری”، “امیرعلی محسن‎پور”، “ابراهیم آرین‎پور” و “عباس حمودی” افراد فوت شده‎ای هستند که روز گذشته اجساد آنها در میان گل‎ و‎ لای ناشی از سیل کشف شده ‎بود.
فرماندار بهبهان با بیان اینکه جست‎و‎جو برای یافتن حادثه‎دیدگان احتمالی در منطقه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط بدی جوی هنوز امکان استفاده از بالگرد برای جست‎و‎جوی هوایی در منطقه میسر نشده و این موضوع نگرانی زیادی برای ما داشته است.
وی همچنین از کنترل شرایط بحرانی در منطقه خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای همه دستگاه‎های شهرستان، برق و آب در همه روستاها وصل شده و مشکلی در خصوص احتمال شیوع بیماری‎های پس از سیل نداریم.
باذلی‌محبوب افزود: مسیر اصلی محور بهبهان ـ رامهرمز نیز به طور کامل باز بوده و در حال حاضر مأموران و نیروهای راه و ترابری در حال تثبیت جاده‎های روستایی منطقه هستند.
وی در خصوص اطلاع‎رسانی احتمال وقوع این سیل به روستاییان نیز اظهار داشت: پیش از حادثه و با دریافت خبرها مبنی بر احتمال وقوع سیل، با بخشداران و دهیاران تماس داشته و این موضوع را به آنها اطلاع داده بودیم اما حجم آبی که از بالادست سرازیر شد به حدی بود که در طول ۱۵ کیلومتر از محور بهبهان – رامهرمز آبی با عمق حدود دو متر جریان داشت.
فرماندار بهبهان خاطرنشان کرد: میزان آب سرازیر شده به سوی بهبهان به حدی بود که میزان ذخیره آب در پشت سد مخزنی مارون به یک‎میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان از ابتدای ساخت این سد تاکنون بی‎نظیر است.
وی در خصوص خودروهای انتقال یافته از محل حادثه به پارکینگ‎های این شهر نیز گفت: مأموران نیروی انتظامی در حال جمع‎آوری آخرین اطلاعات در خصوص این خودروها بوده که با دریافت گزارش آنها، اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهیم داد.
باذلی‎محبوب در پایان با تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه گفت: فردا صبح از ساعت ۹ الی ۱۱ برای افراد فوت شده مراسم تشییع جنازه‌ای از میدان هلال احمر به سمت قبرستان بهبهان با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار خواهیم کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *