فرماندار بهبهان: قربانیان سیل در بهبهان به ۱۰نفر رسید

خورنا: فرماندار بهبهان گفت: قربانیان سیل در بهبهان همچنان رو به افزایش بوده و این آمار به ۱۰ تن رسیده و جست‎و‎جو همچنان ادامه دارد.

فرهاد باذلی‎محبوب با اعلام اینکه آمار کشته‎شدگان در حادثه سیل بهبهان تاکنون به ۱۰ تن افزایش یافته است، اظهار داشت: “نصیب‎الله حسن‎زاده”، “علی بهمئی” و “محسن قاسمی”، افراد فوت شده‎ای هستند که دقایقی پیش اجساد آنها کشف و به سردخانه بیمارستان‎های بهبهان منتقل شد.
وی در خصوص نام سایر افراد فوت شده نیز گفت: “شراره اسکندری”، “مبینا آروند”، “خلیل آروند”، “محمود کاری”، “امیرعلی محسن‎پور”، “ابراهیم آرین‎پور” و “عباس حمودی” افراد فوت شده‎ای هستند که روز گذشته اجساد آنها در میان گل‎ و‎ لای ناشی از سیل کشف شده ‎بود.
فرماندار بهبهان با بیان اینکه جست‎و‎جو برای یافتن حادثه‎دیدگان احتمالی در منطقه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط بدی جوی هنوز امکان استفاده از بالگرد برای جست‎و‎جوی هوایی در منطقه میسر نشده و این موضوع نگرانی زیادی برای ما داشته است.
وی همچنین از کنترل شرایط بحرانی در منطقه خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای همه دستگاه‎های شهرستان، برق و آب در همه روستاها وصل شده و مشکلی در خصوص احتمال شیوع بیماری‎های پس از سیل نداریم.
باذلی‌محبوب افزود: مسیر اصلی محور بهبهان ـ رامهرمز نیز به طور کامل باز بوده و در حال حاضر مأموران و نیروهای راه و ترابری در حال تثبیت جاده‎های روستایی منطقه هستند.
وی در خصوص اطلاع‎رسانی احتمال وقوع این سیل به روستاییان نیز اظهار داشت: پیش از حادثه و با دریافت خبرها مبنی بر احتمال وقوع سیل، با بخشداران و دهیاران تماس داشته و این موضوع را به آنها اطلاع داده بودیم اما حجم آبی که از بالادست سرازیر شد به حدی بود که در طول ۱۵ کیلومتر از محور بهبهان – رامهرمز آبی با عمق حدود دو متر جریان داشت.
فرماندار بهبهان خاطرنشان کرد: میزان آب سرازیر شده به سوی بهبهان به حدی بود که میزان ذخیره آب در پشت سد مخزنی مارون به یک‎میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان از ابتدای ساخت این سد تاکنون بی‎نظیر است.
وی در خصوص خودروهای انتقال یافته از محل حادثه به پارکینگ‎های این شهر نیز گفت: مأموران نیروی انتظامی در حال جمع‎آوری آخرین اطلاعات در خصوص این خودروها بوده که با دریافت گزارش آنها، اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهیم داد.
باذلی‎محبوب در پایان با تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه گفت: فردا صبح از ساعت ۹ الی ۱۱ برای افراد فوت شده مراسم تشییع جنازه‌ای از میدان هلال احمر به سمت قبرستان بهبهان با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار خواهیم کرد.