فرماندار ماهشهر از ساماندهی بازارچه دستفروشان شهر چمران خبر داد

خورنا: فرماندار ماهشهر از ساماندهی بازارچه دستفروشان شهر چمران و انتقال آنها به مکانی مناسب‌تر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

منوچهر حیاتی امروز اظهار داشت: در حال حاضر به فکر جابه‌جایی دستفروشان شهرستان به محلی دیگر هستیم تا شهرداری بتواند طرحی یکنواخت را برای نظم‌ بخشیدن و زیباسازی بازار دستفروشان اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه ورودی شهر چمران فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد، افزود: با انتقال دستفروشان به نقطه‌ای در ورودی شهر مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نمی‌شود بلکه این کار موجب رضایت ساکنان شهرک بعثت که برای تهیه مایحتاج به ماهشهر می‌روند نیز خواهد شد تا با نزدیک شدن بازار به این شهرک کالای مورد نیاز خود را از بازار چمران خریداری کنند.
فرماندار ماهشهر تعداد دستفروشانی که در این طرح ساماندهی خواهند شد را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در ابتدا زمینی در اختیار این دستفروشان قرار خواهد گرفت که در آینده به طور کامل به آنها واگذار می‌شود و با اعطای وام از طریق صندوق مهر امام‌ رضا(ع) مشکل کسب‌وکار آنها برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه وجود دستفروشان در مکان فعلی موجب بی‌نظمی شهر شده‌ خاطرنشان کرد: حضور دستفروشان در نقطه فعلی نه تنها سبب ایجاد مشکلاتی در عبور و مرور شهروندان شده بلکه برای خود آنها نیز مشکلاتی از قبیل تأمین برق مصرفی را به‌وجود آورده ‌است.
حیاتی تصریح کرد: وجود دستفروشان در این نقطه شهر غیرقانونی‌ست و طبق قانون شهرداری این اجازه را دارد که بدون تخصیص مکان آنها را از ادامه فعالیت در این نقطه منع کند.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات معیشتی این قبیل افراد و ناتوانی در تأمین نیازهای زندگی و علاوه بر آن عدم ‌وجود راه دیگری برای امرار معاش آنها، مقرر شد تا زمینی را برای جابه‌جایی این دستفروشان تعیین کرده و سپس به طور دائمی در اختیار آنها قرار دهیم.
فرماندار ماهشهر در پایان گفت: ما برای کمک به این دسته افراد تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم و از شهرداری نیز درخواست یاری و همکاری داریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *