ارائه خدمات درمانی به ۴۷ هزار ماهشهری

به گزارش خورنا به نقل از فارس، امین نیکزاد اظهار داشت: بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر در حال حاضر ۴۷ هزار نفر را زیرپوشش خود دارد.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد در حال حاضر ۱۰ هزار نفر بازنشسته صنعت نفت و پتروشیمی هستند که از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر، افزود: از سال ۸۴ تاکنون نیز به افراد بومی غیرشاغل در صنعت نفت و پتروشیمی خدمات درمانی ارائه می‌کنیم.
وی در خصوص امکانات و تجهیزات بیمارستانی، ادامه داد: تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر در بیمارستان صنایع پتروشیمی ۲۰۰ تخت‌خواب است.
نیکزاد تصریح کرد: در حال حاضر به‌دلیل نبود نیاز نیمی از تخت‌های این بیمارستان غیرفعال هستند این در حالی است که در صورت نیاز ظرفیت فعال‌سازی تمام تخت‌ها وجود دارد.
وی در ادامه گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر با اداره یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی، سه درمانگاه خانواده، سه مرکز طب صنعتی و هفت مرکز اورژانس صنعتی به فعالیت مشغول است و تلاش  می‌کند تا حدّ ممکن، نیازهای سلامت کارکنان صنایع پتروشیمی و مردم منطقه را برطرف کند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر اضافه کرد: در حال حاضر کادر تخصصی و فوق‌تخصصی منطقه تکمیل شده و این اقدامات تاحدودی نیاز به اعزام به مرکز استان و تهران را کاهش داده است.
وی اظهار داشت:‌ مشکل بهداشت و درمان ماهشهر تجهیزات مناسب پزشکی نیست بلکه حفظ پزشکان متخصص در منطقه است که باید راه‌کار جدی ارائه شود.
نیکزاد خاطرنشان کرد: تنها تجهیزات پزشکی نمی‌تواند مشکلات فراروی شهروندان در زمینه بهداشت و درمان را برطرف کند بلکه باید در کنار تجهیزات پزشکی مناسب، پزشکان متخصص و زبده نیز فعال باشند.
وی افزود: حضور پزشکان متخصص در منطقه نیازمند تأمین شرایط رفاهی مطلوب برای این قشر است که علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت کار دشواری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *